()

شما می‌توانید ایمیل درست کنید یا از طراح سایت خود بخواهید چنین کاری را برای شما انجام دهد که شبیه یک صفحه‌ی اینترنتی خوش‌ساخت با دکمه‌های متحرک و قابل کلیک کردن باشد. حالا تنها کاری که باید بکنید فرستادن آن به میلیون‌ها نشان ایمیل است و بی‌شک این کار یک‌شب بیشتر طول نمی‌کشد. حالا با این سرعت می‌خواهید اقدام کنید! باشد، پس شما پیام بازاریابی، یا اعلامیه‌ی فروش فوق‌العاده‌ای دارید و می‌خواهید آن را به هرکس در دنیا که نشانی ایمیل دار دارد، بفرستید. واقعاً می‌توانید چنین کاری بکنید اما من چنین پیشنهادی نمی‌کنم! جالب است بدانید، هرقدر استفاده شما از ایمیل برای بازاریابی مشخص‌تر و محدودتر باشد، بهتر است. بهترین ایمیل ارتباط شخصی با یک مشتری است که او را می‌شناسید یعنی ایمیلی که خودتان شخصاً برای او فرستاده و نشانی درستی برای پاسخ دادن او گذاشته‌اید.

7 گام مؤثر در نوشتن ایمیل
7 گام مؤثر در نوشتن ایمیل

در ادامه مثالی از نوشتن یک ایمیل مؤثر را می‌آوریم:

آقا یا خانم …. عزیز

ما مایل هستیم خرید(نام محصولاتتان) در تاریخ …. از سوی شمارا پیگیری کنیم و ببینیم که چگونه برایتان کار می‌کند، در ضمن از ادامه همکاری‌تان با ما از شما متشکریم. اگر نظر یا سؤالی دارید با پاسخ به این ایمیل آن را با ما در میان بگذارید، یا آزادانه با تلفن همراه شخصی من به شماره …. تماس بگیرید، متشکرم!

با بهترین آرزوها

(نام خودتان)

نوشتن چنین ایمیلی مشتری را راضی و قدردان می‌کند، شاید حتی پاسخ آن را نیز بدهد. اما حتی پاسخی به آن ندهد باز چنین ایمیلی را می‌پسندد و قدردانی می‌کند. در ادامه به 7 نکته‌ی قطعی برای نوشتن یک ایمیل مؤثر می‌پردازیم:

فرستادن بدون اجازه‌ی ایمیل غیرقانونی نشده است، اما این کار خیلی مؤدبانه نیست! موجه‌ترین اجازه وقتی است که کسی خودش از شما خواسته باشد او را در فهرست ایمیل زدن‌هایتان وارد کنید. این قبیل تقاضاها وقتی از شما می‌شود که با ایجاد یک گروه خبری الکترونیکی و مفید آن را به‌صورت اشتراکی رایگان در اینترنت، تبلیغ و معرفی کنید.

  • حریم خصوصی افراد را در نوشتن ایمیل رعایت کنید

مردم‌دوست ندارند احساس کنند که کسی جاسوسی آن‌ها را می‌کند ، هیچ‌گاه به فهرستی از افراد ایمیل نزنید که اگر از شما بپرسند نام آن‌ها از کجا آورده‌اید دست‌پاچه شوید. به بسیاری شیوه‌های مشروع و قانونی می‌توان فهرست ایمیل تهیه کرد، اما ما به شما پیشنهاد می‌دهیم با نوشتن ایمیل مشتری را فراری ندهید.

  • نوشتن ایمیل‌های فریبنده ممنوع!

موضوع ایمیل باید روشن و صریح باشد و این صرفاً یعنی اینکه شما باید نیتی درست داشته باشید. مشتریان احتمالی خود را بشناسید و وقتتان را پای نوشتن ایمیل‌های بیهوده هدر ندهید. گاهی اوقات ممکن است حتی مشتریانتان هم اصلاً علاقه‌ای به پیشنهادات شما نداشته باشند.

  • ایمیل‌های فله را مشابه ایمیل‌های شخصی بنویسید

یک قاعده مفید در بازاریابی این است که سعی کنید اعصاب مشتریان بالفعل و بالقوه را خرد نکنید! از نشانه‌های ایمیلی که واقعی، فعال و قابل پاسخ‌دهی‌اند استفاده کنید. صادقانه بگوییم، تیم iNextPro  از ایمیل‌هایی که نمی‌توان به آن‌ها پاسخ داد متنفر است!

  • فهرست نشانی‌های ایمیلتان را بروز کنید

مردم نشانی ایمیلشان گاهی تغیر می‌دهند و سرورهایشان را عوض می‌کنند، شما می‌توانید برگشتی‌هایی را که احتمال دارد هنوز مشتریان بالقوه یا بالفعل خوبی باشند در فهرستتان نگه‌دارید. برخی از آن‌ها هنوز به محصولات شما علاقه‌مند هستند و لازم نیست آن‌ها را از فهرست خارج کنید و فقط باید نشانی‌هایشان را بروز کنید. وقتی یک مورد برگشتی اساسی از یک نشانی دریافت می‌کنید (یادداشتی مبنی بر اینکه تحویل پیام ممکن نبوده است). آن را از فهرست خود حذف و برای نوشتن ایمیل‌های بعدی فهرست ایمیل‌ها را بروز کنید.

  • اگر مصرید که فهرست ایمیل بخرید پیش از استفاده آن‌ها را امتحان کنید

تمام برگشتی‌ها و افراد ناراضی را از فهرست جدا کنید و نوشتن ایمیل را با پیامی بسیار ساده، کوتاه و خوشایند مثل پیشنهاد فرستادن کاتالوگ یا نمونه‌ای رایگان به آن‌ها بفرستید. پاسخ را نیز در فهرستی جداگانه ذخیره کنید.

  • نوشتن ایمیل را برای کسانی که نمی‌خواهند متوقف کنید

رک به شما بگوییم وقتی از شما خواسته می‌شود که نشانی آن‌ها را از فهرستتان حذف کنید بی‌درنگ این کار را انجام دهید؛ قبل از این کار  برای جلب اعتماد افراد ایمیلی مختصر از طرف خود بنویسید، نام و عنوان تجاری خودتان را برای کسب اعتبار به آن‌ها معرفی کنید، از حذف شدن نامشان از فهرستتان ابراز تأسف کرده و از اینکه موجب ناراحتی‌شان شده‌اید، پوزش بطلبید. چیز دیگری نباید در آن ایمیل بیان کنید. افتضاح‌ترین کاری که می‌توانید بکنید این است که در این‌گونه موارد سعی کنید چیزی را به آن‌ها بفروشید، این کار صرفاً آن‌ها را عصبانی‌تر می‌کند.

سعی کنید به شکایات پاسخ دهید و عموماً تأثیری مثبت ایجاد کنید، همین توجه خاص شما به درخواست آن‌ها بعدها باعث فروش شما می‌شود.

 

این مقاله چقدر مفید بود؟ با کلیک روی ستاره ها رتبه بده تا بدونیم چه مدل مقالاتی بنویسیم...

میانگین امتیاز / 5. تعداد آراء: