()

اگر قصد فروش چیزی و یا ارائه خدماتی را دارید، باید اصول اصلی فروش را هم بدانید. مهم نیست قصد فروش چه وسیله‌ای را دارید، با پیروی از اصول فروش می‌توانید به موفقیتی که دنبالش هستید برسید. در این مقاله برایتان گام‌های مختلفی را آورده‌ام که با استفاده از آن‌ها می‌توانید فروش خود را افزایش دهید.

 گام اول

خودتان را برای فروش آماده کنید

  1. باید به چیزی که می‌فروشید، علاقه داشته باشید.

اولین جواب، سؤال چگونه فروش بالایی داشته باشیم ، علاقه است! اگر به چیزی که می‌فروشید علاقه‌ای نداشته باشید، مشتریانتان متوجه آن می‌شوند و تمایلشان به خرید را از دست می‌دهند. لازم نیست که در هنگام فروش خیلی خودتان را پرهیجان نشان دهید. همین‌که نسبت به فروشتان احساس خوبی داشته باشید، کافی است.

  1. از راه‌های فروش و قابلیت‌های محصولتان باخبر باشید

باید بدانید که چه چیزهایی محصولتان را جذاب‌تر می‌کند تا با استفاده از اضافه کردن آن‌ها، مشتریان بیشتری جذب کنید.

  1. مشتریانتان را شناسایی کنید

برای آنکه بتوانید فروش خوبی داشته باشید باید بدانید که چه قشر از جامعه بیشترین خرید را از شما خواهند کرد؛ به‌عبارت‌دیگر باید به دنبال جذب مشتریانی باشید که خواهان محصول شما هستند؛ به‌طور مثال: برای فروش ماشین نمی‌توانید در میان کودکان، بازار فروش داشته باشید و یا برای فروش محصولات آشپزخانه آقایان گزینه اول شما نیستند.

از طرفی می‌توانید برای تبلیغ محصولتان موقعیت مکانی خریدارانتان را بشناسید تا شانس فروشتان بیشتر شود.

  1. اطلاعاتتان را درباره چیزی که می‌فروشید، کامل کنید

اگر درباره چیزی که می‌فروشید، اطلاعاتی نداشته باشید، نمی‌توانید فروش خوبی داشته باشید. قبل از هر چیزی تمام نکات و اطلاعاتی که درباره محصولتان وجود دارد را یاد بگیرید تا زمانی که مشتریانتان از شما سؤال پرسیدند بتوانید به‌راحتی پاسخ آن‌ها را بدهید.

گام دوم

 اقدام برای فروش محصول

  1. توضیحاتتان را خلاصه کنید

حتی اگر مطمئن هستید که فروش فوق‌العاده‌ای خواهید داشت باید این نکته را در نظر بگیرید که برای فروش محصولتان به مشتری، نهایتاً 60 ثانیه زمان مفید دارید. 1 دقیقه اول مهم‌ترین زمان برای مشتاق کردن مشتری به خریدن محصولتان است

3 گام ساده برای فروش بیشتر
3 گام ساده برای فروش بیشتر
  1. سعی کنید گفتگو را تحت کنترل خودتان نگه ندارید.

به مشتریانتان اجازه دهید سؤال‌هایشان را بپرسند و نظراتشان را بیان کنند. اگر فقط خودتان صحبت کنید و اجازه صحبت کردن به مشتری را ندهید، او را از خریدن محصولتان ناامید می‌کنید. برای علاقه‌مند کردن مشتری می‌توانید از او سؤالاتی بپرسید و نظراتش را تائید کنید.

این نکته را هم فراموش نکنید که نباید نظرات خودتان را به مشتری تحمیل کنید. با این کار اشتیاق او را از دست می‌دهید.

  1. احساس اطمینان ایجاد کنید

فروختن محصول به دوستان و اعضای خانواده کار راحتی است؛ چون آن‌ها به شما و نظراتتان اعتماد دارند. اگر بتوانید با شیوه گفتگوی خود در مشتری احساس حمایت و اعتماد ایجاد کنید، احتمال اینکه از شما خرید کند، بیشتر خواهد شد.

  1. صادق باشید

حتی اگر مجبورید عیب‌های محصولتان را بگویید و از این کار دریغ نکنید. صداقت فروشنده برای بسیاری از مشتریان جذاب است. بهتر است در نظر مشتری فروشنده صادقی باشید تا اینکه به‌عنوان یک فرد سودجو در بین مشتریان شناخته شوید.

  1. در ابتدای فروش انتظاری نداشته باشید

داشتن انتظار در ابتدای فروش ممکن است شمارا ناامید کند. بیشتر کسب‌وکارها در ابتدا مشتریان زیادی ندارند و به‌مرورزمان پیشرفت می‌کنند. همیشه بهترین عملکردتان را داشته باشید تا بعد ببینید چه پیش می‌آید.

3 گام ساده برای فروش بیشتر
3 گام ساده برای فروش بیشتر

گام سوم

 استفاده از تکنیک‌های فروش

  1. نحوه گفتمانتان را تغییر دهید

شاید از خودتان پرسیده‌اید که با گفتمان بهتر چگونه فروش بالایی داشته باشیم ؟ در جواب باید بگوییم که بهتر است از واژگانی استفاده کنید که مخاطب شمارا تحت تأثیر قرار می‌دهد. به‌جای استفاده از عباراتی مانند «من فکر می‌کنم که …» یا «بگذارید به شما بگویم …»، می‌توانید جمله‌تان را با عبارت‌های تأثیرگذاری مانند: «مطمئنم عاشق این ویژگی از محصول می‌شوید…» یا «به‌محض استفاده از آن متوجه می‌شوید که …» شروع کنید.

  1. بر روی ویژگی‌های محصولتان تأکید کنید

باید برای مشتری توضیح دهید که چگونه استفاده از محصولتان زندگی او را آسان‌تر و دلپذیر تر می‌کند. اگر استفاده از آن باعث صرفه‌جویی در وقت، هزینه و… می‌شود، تمام این ویژگی‌ها برای خریدار توضیح دهید.

  1. از فروش هم‌زمان تعداد زیادی وسیله خودداری کنید

اگر می‌خواهید محصولاتی که تولید کرده‌اید، به‌خوبی دیده شوند نباید همه آن‌ها را هم‌زمان برای فروش در معرض عموم قرار دهید! این کار باعث دل‌زدگی و گیج شدن خریداران می‌شود و ممکن است با خودشان بگویند «بعداً در فرصت مناسب به همه آن‌ها فکر می‌کنم» که غالباً هم فراموش می‌کنند.

  1. بعد از هر فروش به مشتری پیشنهاد محصولات دیگر را بدهید

هر بار که درفروش موفق بودید، می‌توانید به خریدارانتان، محصول یا خدمات دیگری پیشنهاد کنید. شانس اینکه آن‌ها محصول دیگری بخرند، در این مواقع بیشتر است.

  1. عملیات خرید را برای خریداران به‌صورت ساده و راحت درآورید

در خیلی از مواقع مشتریان بعد از دیدن پروسه خرید چندمرحله‌ای و وقت‌گیر از خریدن کالای موردنظرشان پشیمان می‌شوند و آن را به‌وقت دیگری موکول می‌کنند؛ بنابراین مهم است که بسته‌بندی، پرداخت و حمل‌ونقل برای مشتری به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن انجام شود.

  1. برای خریداران، قرار خرید تعیین کنید

درصورتی‌که مشتری می‌خواهد در زمان دیگری از شما خرید کند یا محصولاتتان را ببیند برای راحتی کار او می‌توانید زمان مشخصی در نظر بگیرید تا در آن زمان بتوانید به معرفی و فروش محصولتان بپردازید.

  1. خریدار را به خریدن هر چه سریع‌تر محصولتان ترغیب کنید

اگر می‌خواهید مشتریانتان کمتر دچار شک و تردید شوند و فروش سریع‌تری داشته باشید، می‌توانید به مشتری گوشزد کنید که مدت‌زمان تخفیف‌ها به‌زودی تمام می‌شود و یا محصول تا زمان معینی در دسترس است.

نتیجه‌گیری

این 3 گام می‌تواند درفروش بیشتر شما بسیار مؤثر باشد. شما در هر بازاری باشید تعدادی افراد هستند که همان خدمات را ارائه دهند و ممکن است این سؤال را زیاد از خودتان بپرسید که “دلیل فروش بیشتر آن‌ها چیست؟” باکمی تحقیق می‌توانید دریابید که این برتری از کجا نشاءت می‌گیرد. ما در اینجا به‌صورت خلاصه به چند مورد از این دلایل اشاره می‎کنیم:

  • باانرژی وارد محیط کار خود شوید؛ زیرا که انرژی 70% فروش است.
  • حس خوب به مشتری بدهید.
  • صداقت داشته باشید.

بخوانید: ده نکته برای افزایش فروش اینترنتی

این مقاله چقدر مفید بود؟ با کلیک روی ستاره ها رتبه بده تا بدونیم چه مدل مقالاتی بنویسیم...

میانگین امتیاز / 5. تعداد آراء: