()

سینما واقعی نیست،‌ اما درعین‌حال واقعی‌تر از واقعیت است. بازاریان می‌توانند از هر فرصتی برای یادگیری استفاده کنند،‌در این مقاله 8 فیلم که آموزه‌های جالبی برای بازاریابان دارد معرفی می‌شود.

راکی بالبوآ

مهم نیست چقدر ضربه می‌خورید،‌ مهم این است که چقدر مقاومت می‌کنید و پیش می‌روید،‌ این‌گونه است که پیروز می‌شوید.

نکته:‌ ما بازاریابان بارها شکست می‌خوریم و بارها استراتژی‌هایمان به مقصد نمی‌رسد. باید هر ذره محتوا‌ی را که تولید می‌کنیم بهبود ببخشیم و چشم و گوش‌هایمان را باز نگه‌داریم.

شیر شاه

فراموش نکنید چه کسی هستید!

نکته:‌ همه ما انسان هستیم و طبیعی است زمانی که کمپین‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی‌مان شکست می‌خورد، می‌خواهیم از کسانی که از ما بهتر هستند پیروی کنیم. خیلی خوب است که از دیگران الهام بگیریم، اما به یاد داشته باشیم که درنهایت هر‌ پرنده‌ای با باله‌ای خودش پرواز می‌کند.

تایتانیک

این کشتی نمی‌تواند غرق شود او از فولاد است، من به شما اطمینان می‌دهم او می‌تواند… این‌یک حقیقت عملی است.

نکته: ما ممکن است که یک گواهینامه‌ی خیلی معتبر داشته باشیم  یا مدرکمان را از دانشگاه هاروارد گرفته باشیم،‌ اما در این دنیای در حال تغییر که در تجربیات خود غرق هستیم و هرلحظه ممکن است به اتفاقاتی که خیلی هم غیرقابل‌پیش‌بینی نیستند گرفتار شویم. همیشه باید از یک زاویه دید جدید،‌ نو و به‌دوراز پیش‌داوری به مشکلات بنگریم.

فارست گامپ

مادرم همیشه می‌گفت: زندگی شبیه به یک جعبه شکلات است! هیچ‌وقت نمی‌دانی که چیزی قرار است گیرت بیاید یا نه؟

نکته:‌ هیچ‌وقت تصور نکنیم که مشتریان ما همیشه با ما می‌مانند،‌ بعضی‌اوقات ‌ما سهمی از شکلات داریم و گاهی نیز سیلی‌محکمی به ما زده خواهد شد، هیچ‌گاه مشتری خود را فراموش نکنیم،‌ در این صورت است که همیشه برنده‌ایم.

10 درسی که هر بازاریاب باید از فیلم ها بیاموزد
10 درسی که هر بازاریاب باید از فیلم ها بیاموزد

پدرخوانده

دوستانت را نزدیک خود نگه‌دار و دشمنانت را نزدیک‌تر.

نکته: ‌تلاش کنیم که با رقیبان خوددوست باشیم و به بحث و تبادل‌نظر بپردازیم و دریابیم که رقیبمان چه نکات منفی و مثبتی را از ما و برندمان در ذهن دارند، با این کار همیشه برای جنگ نهایی آماده خواهیم بود.

به او پیشنهادی می‌دهیم که نتواند رد کند!

نکته:‌ به قسمت سخت کار می‌رسیم،‌ جذب مشتری،‌ در این مرحله بدون اینکه واقعاً بفروشیم باید بفروشیم! برند خود را آن‌قدر جذاب سازیم که به‌جای اینکه ما به سراغ مشتری برویم آن‌ها به سراغ‌ها بیایند.

ماتریکس

میان بلد بودن راه و قدم گذاشتن در آن تفاوت زیادی است.

نکته:‌ همه‌ما این را به‌خوبی می‌دانیم که در زندگی هر بازاریاب، مواقعی پیش می‌آید که او را متوجه تفاوت بین استراتژی و عمل می‌کند. اگر با مشتریان خود ارتباط برقرار نکنیم، هیچ‌گاه نمی‌فهمیم که آن‌ها دوست دارند چه چیزی را بشنوند و یا ببینند.

باافتخار آفرینان

دوندگان‌موفق از یاد می‌برند که در مسابقه هستند آن‌ها عاشق دویدن هستند.

نکته:‌ فقط زمانی که اکسیژن را از دست می‌دهیم قدر آن را می‌دانیم و آن را احساس می‌کنیم. از آن به بعد همه‌چیز برایمان لذت خواهد داشت. بندسازی نیز به این‌گونه است، باید آن را مانند نفس کشیدن در زندگی‌نامه خود داشته باشیم و زمانی که خودمان لذت ببریم می‌خواهیم دیگران نیز لذت ببرند همان‌گونه که استیو جابز گفته است:‌ سیب را گاز بزن!

جنگ ستارگان

یا انجام می‌دهی یا انجام نمی‌دهی تلاش معنایی ندارد.

نیت درست کافی نیست،‌بلکه نیت درست همراه با عمل درست اثرگذار است،‌ بنابراین بیش از آنکه در خصوص انجام کارها فکر کنیم، باید آستین بالا زده و اقدام کنیم اقدام گرایی و درک عالمانه ازجمله ویژگی‌های انسان‌های موفق است.

باشگاه مشت زنی

از تو می خواهم تا توان داری با من مبارزه کنی.

جذابیت باشگاه مشت زنی، نه در ضربه های سهمگین و تبادل مشت آدم ها، بلکه احساس و تجربه ناشی از آن است. انسان ها زمانی که در بطن مبارزه و رقابت باشند،می توانند قابلیت های ویژه و منحصر به فردشان را بروز دهند و احساس طراوت و شادابی کنند.

رقابت، اندیشه ی انسان ها وبلکه سازمان ها را وسعت می بخشد و بر پویایی آنها می افزاید.

بروس لی

فقط دانستن کافی نیست، باید به کار گرفت. فقط خواستن کافی نیست، باید انجام داد.

اگر ظرف دانایی‌تان پر باشد، نمی‌توانید چیز جدیدی را یاد بگیرید. این یکی از حکمت‌های بروس لی است. بنابراین تلاش کنیم تا دانسته‌های قبلی خود را کنار بگذاریم و با کنجکاوی مسیرهای جدید را دنبال کنیم. چوانگ تزو دیگر استاد هنرهای رزمی نیز ذهن انسان کامل و پخته را به آیینه‌ای تشبیه می‌کند؛ آیینه‌ای که چیزی را جذب نمی‌کند، در انتظار چیزی هم نیست و همه‌چیز را بازمی‌تاباند و در خود نگه نمی‌دارد.

امیدوارم از نوشته ی 10 درسی که هر بازاریاب باید از فیلم ها بیاموزد لذت برده باشید. با ما همراه باشید.

 

 

 

این مقاله چقدر مفید بود؟ با کلیک روی ستاره ها رتبه بده تا بدونیم چه مدل مقالاتی بنویسیم...

میانگین امتیاز / 5. تعداد آراء: