()

اگر شما علاقه‌مند به تبدیل‌شدن به یک طراح UX هستید، کنجکاو خواهید شد که بدانید روزمره چگونه است. چه نوع وظایفی را می‌توانید انتظار داشته باشید؟ در کنار چه کسی کارخواهید کرد، و با چه نوع چالش‌هایی روبرو خواهید شد؟

برای روشن کردن کمی، ما با طراح UX که اخیراً واجد شرایط است، آقای “رایان وو (Ryan Wu)” آشنا شدیم. پیش از آنکه طراح UX شود، رایان به‌عنوان متخصص محتوا در Booking.com کار می‌کرد. او اکنون در intive ، یک آژانس طراحی (آژانس دیجیتال) با دفاتر در سراسر جهان کار می‌کند. در اینجا، او در طول روز خود به‌عنوان یک طراح UX با ما صحبت می‎کند.

یک روز از زندگی یک طراح UX
یک روز از زندگی یک طراح UX

شروع یک روز از زندگی جناب رایان وو:

9 صبح: من معمولاً حدود ساعت 9 صبح به دفتر می‌رسم. وقتی وارد می‌شوم، با لیست کارهایم مشورت می‌کنم، زیرا به‌طورمعمول کارهایی را انجام می‌دهم که روز قبل آن‌ها را برنامه‌ریزی کرده‌ام و طبق اولویت‌بندی آن‌ها را نوشته‌ام.

ازنظر گردش کار من، این به حداکثر سرعت انجام‌شده ما بستگی دارد. ما طبق یک سیستم اسکرام چابک کار می‌کنیم، بنابراین حداکثر سرعت دو هفته طول می‌کشد. هر دو هفته، کل صبح را به یک جلسه برنامه‌ریزی سرعت اختصاص می‌دهیم. ما این موارد را به بررسی سرعت، نسخه‌ی نمایشی، برنامه‌ریزی و یکپارچه‌سازی با سیستم‌عامل تقسیم می‎کنیم. این جلسات بسته به اینکه در مورد چه موضوعی صحبت می‌کنیم، می‌توانند کل صبح را درگیر خود کند.

اساساً ما از حداکثر سرعت (موضوع) فعلی عبور می‌کنیم و در مورد آنچه در آینده اتفاق می‌افتد صحبت می‌کنیم. من به‌عنوان یک طراح باید همه‌چیز را برای هفته آینده آماده کنم تا توسعه‌دهندگان بتوانند کار خود را انجام دهند. در حال حاضر این چالش من است. تلاش زیاد برای تأیید طرح‌ها دشوار است! پس از تأیید طرح‌ها، من باید آن‌ها را با دو سیستم‌عامل مختلف تطبیق دهم، همان‌طور که ما به‌طور هم‌زمان برای Android و iOS طراحی می‌کنیم.

11صبح: ساعت 11 صبح، من روزانه یک جلسه با تیم توسعه دارم. این شامل یک مکالمه کوتاه اسکایپ با حدود بیست نفر است که بیشتر در Szczecin ، لهستان مستقر هستند. بیشتر آن‌ها توسعه‌دهندگان iOS ، توسعه‌دهندگان اندروید، تضمین کیفیت و مدیران آزمون هستند.

11.30 صبح: بنابراین، بعد از جلسه روزانه، به آنچه باید انجام دهم نگاه می‌کنم. در حال حاضر، من در Sketch (مجموعه ابزار طراحی دیجیتال) کار می‌کنم، با تکرار طراحی و فشار دادن پیکسل‌ها من یک طراح محصول هستم، بنابراین نقش من هر دو طراحی UX و UI را ترکیب می‌کند. من قبل از بازی در این نقش آگاهی نداشتم، اما بسیار جالب است زیرا من باید کمی از همه‌چیز را تمرین کنم. همکاری با توسعه‌دهندگان نیز به همین منوال است. شما این کار را در هر شغلی ندارید، و من فکر میکنم اینیک تجربه ارزشمند است.

ساعت 13: وقت ناهار! برای ناهار به منطقه مشترک می‌روم و از وعده غذایی خود در آنجا لذت می‌برم. مهم است که کمی از زمان صفحه‌نمایش به چشم‌هایم استراحت بدهم، حتی اگر فقط 30 دقیقه باشد.

عصر: ایده پردازی، ارائه، بازخورد و تکرار!

2 بعدازظهر: من وقت زیادی را در داخل و خارج از غرفه تلفن با مشتری صحبت می‌کنم. روزهای سه‌شنبه و پنجشنبه من یک جلسه مفاهیم و هماهنگی با مشتری دارم. ما طرح‌های جدیدی را که به آن‌ها رسیده‌ایم به آن‌ها نشان می‌دهیم و آن‌ها را از طریق اشتراک صفحه‌نمایش از طریق آن‌ها عبور می‌دهیم. ما همچنین باید آماده‌باشیم تا در مورد اینکه چرا تصمیمات خاصی درزمینهٔ طراحی گرفته‌ایم صحبت کنیم. مشتری یا می‌گوید “هی، من آن را دوست ندارم” یا “اوه، من این را دوست دارم!” سپس آن‌ها به‌احتمال‌زیاد می‌پرسند که آیا ما می‌توانیم این یا آن را تغییر دهیم. طراحی هرگز نهایی نیست! بنابراین ما بر اساس بازخورد مشتری و کاربر به‌طور مداوم تکرار می‌کنیم. حفظ طرز فکر کاربر محور، هنگام طراحی، اینجا نکته اساسی است.

بعدازظهر: هفته‌ای یک‌بار میزگردی برگزار می‌کنیم که در آن (از راه دور) به تیم طراحی در Regensburg  می‌پیوندیم. ما یک ارائه کوتاه می‌دهیم تا نشان دهیم چه اتفاقاتی افتاده است، در هفته گذشته روی چه چیزهایی کارکرده‌ایم، با چه چالش‌هایی روبرو شده‎ایم، آنچه آموخته‌ایم، هر مقاله‌ای که خوانده‌ایم این‌همه به اشتراک گذاشتن طرح‌های ما، دریافت بازخورد و جلوگیری از آن است. در برقراری ارتباط مهم این است که ما علی‌رغم حضور در مکان‌های مختلف، در تیم Regensburg به تیم طراحی متصل باشیم.

6 بعدازظهر: تا ساعت 6 بعدازظهر، من آماده برای پایان دادن به کار هستم. در پایان روز، من اتفاقات فردا را بررسی می‌کنم و لیست کارهای خود را برای روز بعد یادداشت می‌کنم. من می‎دانم که بسیاری از افراد صبح اول صبح لیست کارهای خود را می‌نویسند، اما من این را دوست ندارم. من یاد گرفته‌ام که اگر قبل از ترک کار لیست خود را بارگیری نکنید، بسیار استرس‌زا است. اما این‌طور وقتی روز بعد وارد می‌شوم، دقیقاً می‌دانم که چه‌کاری باید انجام دهم.

یک روز از زندگی یک طراح UX
یک روز از زندگی یک طراح UX

یک روز معمولی در زندگی یک طراح  UX متنوع است!

من در یک آژانس دیجیتال کار می‌کنم، این بدان معنی است که طیف گسترده‌ای از مشتریان، از خودرو تا بیمه، مد و خرده‌فروشی، به من مراجعه می‌کنند. در حال حاضر من در حال کار روی برنامه‌ای برای لوازم‌خانگی هستم. من یکی از دو طراح هستم که روی این پروژه کار می‌کنم و مسئولیت توسعه محصول را بر عهده‌دارم. به‌عنوان‌مثال تحقیق، ایده پردازی، طراحی، نمونه‌سازی اولیه و آزمایش.

یک روز از زندگی یک طراح UX
یک روز از زندگی یک طراح UX

یک روز معمولی در زندگی یک طراح UX، خلاقانه اما منظم است!

بخش عمده‌ای از نقش من در مورد توسعه مفاهیم جدید است. برای رسیدن به یک مفهوم جدید، ما به‌صورت تیمی باهم بحث می‎کنیم. ما به اطلاعاتی که از تحقیقات کاربران جمع‌آوری کرده‎ایم نگاه می‌کنیم تا درعین‌حال اهداف تجاری و نیازهای کاربر را در ذهن خود داشته باشیم. ازآنجاکه ما در حال طراحی چیزی هستیم که تنها محصول این شرکت نیست، باید محصولات موجود را بررسی کنیم تا ببینیم که آن‌ها از چه نوع سبکی استفاده می‌کنند. ما باید با آن سازگار شویم، بنابراین گرچه خلاقانه است، اما سیستمی داریم که باید از آن پیروی کنیم.

یک روز از زندگی یک طراح UX
یک روز از زندگی یک طراح UX

یک روز معمولی در زندگی یک طراح UX مشترک است!

مشتریان و صاحبان محصولات

من با صاحبان محصول و همچنین با مشتری همکاری می‌کنم. ما یک صاحب کالای پروکسی در اینجا در کنار خودداریم و یک مالک محصول در سمت مشتری داریم. همه‌چیز در مورد برقراری ارتباط و تأیید طرح‌های من، گرفتن داستان‌های کاربر از صاحبان محصول و طراحی متناسب با نیازهای آن‌ها است.

یک روز از زندگی یک طراح UX
یک روز از زندگی یک طراح UX

توسعهدهندگان

در نقش من به‌عنوان طراح UX ، با توسعه‌دهندگان نیز همکاری نزدیک دارم. این در ابتدا بسیار ترسناک بود، اما من واقعاً برای این تجربه ارزش قائل هستم. وقتی من در حال حاضر به مشاغل مختلف موجود در بازار می‌پردازم، بسیاری از آن‌ها به این همکاری با توسعه‌دهندگان نیاز دارند. من مسئول طراحی چیزی هستم که توسعه‌دهندگان می‌توانند بر اساس سیستم بلیط طراحی کنند. هر بلیط دارای یک داستان کاربر است و هر داستان کاربر توضیح می‌دهد که توسعه‌دهندگان چه‌کاری باید انجام دهند و این شامل ارائه راهنمایی بصری برای نشان دادن شکل صفحه و نحوه رفتار عناصر روی صفحه است. توسعه‌دهندگان از Zeplin برای صادرات همه طرح‌ها و بارگیری دارایی‌ها استفاده می‌کنند. این‌یک ابزار فوق‌العاده مهم برای همکاری و مستندسازی است! گاهی اوقات، به‌عنوان یک طراح، چیزی را از دست می‌دهید و فقط در مرحله QA موردتوجه شما قرار می‎گیرد. من هرروز چیزهای جدید یاد می‌گیرم!

یک روز از زندگی یک طراح UX
یک روز از زندگی یک طراح UX

طراحان ارشد  UX

هنگامی‌که در مورد طرح‌های خود به بازخورد یا نظر نیاز دارم‌، به طراح ارشد UX در مورد همان پروژه مراجعه می‌کنم، که در دفتر دیگری کار می‌کند. همچنین من یک طراح ارشد UX در همان دفتر کار خودم دارم. او معلم رسمی من است و همچنین از من در مورد سؤالات مختلفی که در مورد طراحی دارم و همچنین سؤالات غیر مرتبط با پروژه پشتیبانی می‌کند.

یک روز معمولی در زندگی یک طراح UX چالشبرانگیز است!

یک روز از زندگی یک طراح UX
یک روز از زندگی یک طراح UX

یک تیم جهانی

کار با یک تیم بزرگ که در مکان‌های مختلف پخش‌شده است می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. مطمئناً اگر من همه را در خانه داشته باشم آسان‌تر خواهد بود، اما واقعیت این است که همه ما در نقاط مختلف جهان قرار داریم، بنابراین همه‌چیز در مورد ارتباط است. ما از Microsoft Teams برای ارتباطات داخلی و GoToMeeting برای مشتریان استفاده می‌کنیم.

یک روز از زندگی یک طراح UX
یک روز از زندگی یک طراح UX

انتظارات مشتری

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های کار من به‌عنوان یک طراح UX محدودیت محصول و انتظارات مشتری است. مشتریان همچنین ذی‌نفعانی دارند که برای خوشحال کردن به آن‌ها نیاز دارند و درنهایت ما باید به خواسته مشتری گوش دهیم. مطمئناً باید روی کاربر تمرکز کنیم، اما اگر مشتری واقعاً روی چیزی اصرار دارد، باید آن را ارائه دهیم. این بزرگترین چالش است: نیاز به طراحی چیزی حتی اگر فکر می‌کنید ممکن است از دید کاربر کار نکند. اینجاست که تست کاربر مفید است. آزمایش سریع کاربر می‌تواند به ما کمک کند تا تصمیمات طراحی خود را بدون اتلاف وقت و تلاش برای اعتبار سنجی یا بی‌اعتبار کنیم.

اما این نیز بخشی از لذت کار در آژانس است. شما باید برای مشتری‌های مختلف کارکنید و مفاهیمی را ارائه دهید که آن‌ها دوست دارند. گاهی اوقات آن‌ها مفهوم شمارا دوست ندارند اما نمی‌توانند دلیل آن را بیان کنند، و سپس شما فقط باید نسخه‌های مختلفی ارائه دهید. این‌جایی است که برای توجیه تصمیمات طراحی خود بسیار مهم است. مشتریان شمارا به‌عنوان یک متخصص، به‌عنوان کسی که در ساخت برنامه‌ها باتجربه است و بهترین روش‌ها را می‌داند و رفتار کاربر را می‌فهمد، به شما اعتماد می‌کنند، بنابراین آنها به شما اعتماد دارند اما ایدهها و دیدگاههای خاص خود را نیز دارند آن‌ها ممکن است در مورد چیزی اصرار کنند و سپس، دو ماه پایین‌تر از خط، متوجه شوند که واقعاً لازم نیست، و سپس ما به مرحله اول برگردیم. این فقط چگونگی کارکرد چرخه است.

یک روز از زندگی یک طراح UX
یک روز از زندگی یک طراح UX

یک روز معمولی در زندگی یک طراح UX  سریع است!

مهلتها

مهلت‌های مختلفی برای رعایت وجود دارد، به‌ویژه هنگامی‌که صحبت از هماهنگی مفهومی با مشتری می‌شود. قطعاً مقداری فشار برای تحمیل وجود دارد، زیرا ما باید چیزی برای نشان دادن مشتری داشته باشیم. بااین‌حال، اگر تحویل چیزی در یک بازه زمانی مشخص واقعاً غیرممکن باشد، ما آن را به مدیر پروژه اطلاع خواهیم داد.

زمان میگذرد!

بهترین چیز در مورد روز من این است که زمان خیلی سریع می‌گذرد، باورنکردنی است! نمی‌بینم که به ساعت نگاه می‌کنم. من در حال مشاهده لیست کارهایم هستم، با یادگیری ابزارهای جدید، کشف راه‌های جدید برای تولید محصولات. این‌ها برای من کاملاً جدید است و من همیشه میآموزم. مسئولیت تحویل و برقراری ارتباط به من داده‌شده است. هیچ‌کس از من مراقبت نمی‌کند من واقعاً خودم هستم و این به من فرصتی برای رشد میدهد.

کاری که اکنون باید انجام دهید

  • با یک دوره کوتاه رایگان 6 روزه، مقدمه‌ای عملی برای UX دریافت کنید.
  • در 5 تا 10 ماه یک طراح واجد شرایط UX شوید، با ضمانت شغلی کامل کنید.
  • با یک مشاور برنامه صحبت کنید تا در مورد تغییر شغل صحبت کنید و بفهمید UX برای شما مناسب است یا خیر.
  • در مورد افرادی که از این شغل فارغ‌التحصیل شده‎اند تحقیق و مطالعه کنید.

در پایان اگر از این مقاله لذت بردید، دوستانتان نیز از این کار لذت خواهند برد، چرا آن را به اشتراک نگذارید!

 

 

این مقاله چقدر مفید بود؟ با کلیک روی ستاره ها رتبه بده تا بدونیم چه مدل مقالاتی بنویسیم...

میانگین امتیاز / 5. تعداد آراء: