()

پراستفاده‌ترین و در دسترس ترین شبکه اجتماعی این روزهای ایران اینستاگرام است. اگر به پتانسیل های اینستاگرام فکر کنید، شب، به چشمانتان خواب نمی‌آید. هیچ دلیل منطقی برای یک دیجیتال مارکتر وجود ندارد که ادامه این مقاله را نخواند چراکه پراستفاده‌ترین و در دسترس ترین شبکه اجتماعی ایران مساوی فروش بیشتر، درآمد بیشتر و زندگی راحت‌تر است. اطمینان داشته باشید که افزایش فروش در اینستاگرام، دغدغه اصلی هر تولیدکننده و بازاریاب محصول است. جان ماکسول می‌گوید: «من معتقدم موفقیت زمانی به دست می‌آید که یک‌قدم جلوتر بروید یعنی ضمن استقبال از ناملایمات و سختی‌ها شکست را بخشی از زندگانی خود بدانیم.» تیم ماهم پیشنهاد می‌کند با یک حرکت اصولی به سمت بازار اینستاگرام بتازید و با استراتژی‌های ما به جادوگر فروش در اینستاگرام تبدیل شوید!

در این مقاله به سؤالات زیر پاسخ می‌دهیم:

  • چرا اینستاگرام بهترین بستر فروش محصول است؟
  • چگونه استراتژی فروش خود را در اینستاگرام بیابیم؟
  • چگونه پروسنای قوی از مشتریان خود داشته باشیم؟
  • چگونه از قابلیت‌های اینستاگرام برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟
  • چگونه با هواداران خود پادشاه اینستاگرام شوید؟

 

اینستاگرام در ایران

نسخه اولیه اینستاگرام در ۱۳۸۹ منتشر شد. اینستاگرام پس از انتشار، کمی دیرتر وارد ایران شد. به نظر می‌رسد مهم‌ترین دلیل آن کم بودن دستگاه‌های آیفون در ایران بود؛ چون نسخه‌های اولیه اینستاگرام فقط برای کاربران آیفون در دسترس بود؛ اما به‌تدریج با زیاد‌شدن دستگاه‌های آیفون در ایران و انتشار اینستاگرام برای سیستم‌عامل اندروید و تعداد زیاد دستگاه‌های اندرویدی در ایران، این برنامه در ایران هم طرفدار پیدا کرد. بعد از فیلتر شدن فیس‌بوک کاربران ایرانی فیس‌بوک به‌ سمت این شبکه اجتماعی سرازیر شدند و روز‌به‌روز بر تعداد کاربران ایرانی اینستاگرام افزوده شد. در دنیای کسب‌وکار امروز ایران، شبکه‌های اجتماعی فیلتر نشده، نقش مهمی در بازاریابی و افزایش فروش دارند.

 

چرا باید فروش خود را به اینستاگرام بکشانیم؟

اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال در ماه دارد که بیش از نیمی از آن‌ها در روز فعال هستند و بیش از ۸۰ درصد افرادی که در اینستاگرام حساب کاربری دارند، حداقل یک برند تجاری را دنبال می‌کنند. روزانه بیش از ۳۰۰ میلیون استوری و لایو در اینستاگرام ارسال می‌شود و بیش از ۲۵ میلیون حساب تجاری فعال در اینستاگرام حضور دارد که این تعداد حداقل یک‌میلیون تبلیغ در ماه ارسال می‌کند و نکته جالب اینجاست که بیش از ۶۰ درصد محصولات جدید خود را در اینستاگرام می‌فروشند. کاربران ایرانی سهم جالبی از استفاده‌کنندگان اینستاگرام دارند و تقریباً نیمی از جمعیت ایران، یعنی حدود ۴۰ میلیون اکانت ایرانی در اینستاگرام حساب کاربری دارند. همین نکته قدرت اپلیکیشن اینستاگرام را برای بازاریابی و افزایش فروش نشان می‌دهد به این اپلیکیشن هرروزه قابلیت‌های زیادی اضافه می‌شود که شاید امکان فروش مستقیم یکی از آن ویژگی‌ها باشد. افراد در طول روز صفحات زیادی را می‌بینند و عملاً استفاده از اینستاگرام بخشی از زندگی روزمره افراد می‌باشد.

مردم خیلی علاقه دارند که اطلاعات را به‌صورت تصویری دریافت کنند و آن را به اشتراک بگذارند که این مسئله در اصطلاح اینفوگرافیک گفته می‌شود. طرفدارهای تصاویر، معمولاً از اتفاقات زندگی روزمره خودشان و هر چیزی که دوست دارند عکس می‌گیرند و آن‌ها را با افرادی که دوست دارند در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند؛ بنابراین با توجه به امکاناتی که اینستاگرام برای این کار فراهم کرده است، خیلی راحت می‌توانید مشخصات محصولتان را به همراه عکس‌هایی از زوایای مختلف آن به اشتراک بگذارید و فروش آن را در اینستاگرام افزایش دهید.

طراحی استراتژی فروش در اینستاگرام

در کارگاه اینستاگرام مارکتینگ ای که در شهر دبی که استادی از کشور کانادا به‌عنوان مدرس حضور داشت، در آخرین اسلاید خود گفت: «شما در اینستاگرام نمی‌توانید بفروشید!» البته منظور این بود که فروش مستقیم و فرایند قانع سازی باید در صفحه اینستاگرام شما کاملاً رعایت شده باشد. اولین قدم برای فروش در اینستاگرام درک درست هدف است. هدف شما باید با محتویات صفحه اینستارگرام شما متناسب باشد. وقتی‌که هدف از کسب‌وکار جدید خودتان را به‌خوبی مشخص کردید، باید استراتژی خودتان را هم برای محتوای صفحه‌تان انتخاب کنید. خیلی از افراد هستند که در صفحات خود مطالب طنز و خنده‌دار ارسال می‌کنند و در آن لابه‌لا ناگهان یک پست فروش هم می‌گذارند، این کار خیلی اشتباه است. هم ازلحاظ روانشناسی و هم ازنظر استراتژی فروش در اینستارگرام خطای بزرگی محسوب می‌شود. وقتی‌که کاربر از شما باهدف دیدن و خواندن پست‌های فروش به صفحه شما مراجعه می‌کند و با محتوای طنز روبرو می‌شود، اغلب احساس خوب و قابل‌اعتمادی به او دست نمی‌دهد. وقتی‌که پست‌هایی با موضوعات مختلف می‌گذارید، این باعث می‌شود که صفحه تا صفحه‌تان جوری که بایدوشاید به چشم نیاید. البته منظورمان این نیست که فقط پست‌های فروش بگذارید، بلکه می‌گوییم سایر پست‌ها هم باید جوری در راستای فروش محصولاتتان باشد. مثلاً اگر شما محصولات مارک‌دار می‌فروشید، می‌توانید در لابه‌لای پست‌هایتان راجع به تاریخچه برند و اخبار جدیدی از برند را بنویسید. تا با جذب مخاطبان جدید قدمی مؤثر در افزایش فروش خود بردارید.

تقویم محتوا و برنامه محتوایی تنظیم کنید.

در شبکه‌های اجتماعی باید سریع، فعال و همیشه در دسترس باشید و کلید حل این مسئله برنامه‌ریزی است. طبق گزارش ۲۰۱۹ Instagram trends and benchmark Report فقط ۴۳% بازاریاب‌ها برای دو هفته برنامه محتوایی همراه با کپشن پیش‌نویس شده و عکس آماده با هشتگ‌هایی انتخاب‌شده دارند. مهم‌ترین بخش استراتژی بازاریابی و فروش از طریق اینستاگرام این است که بدانید چه محتوایی می‌خواهید منتشر کنید تا به بهترین شکل برند خود را معرفی کنید، مخاطبینتان را افزایش دهید و به اهداف فروش خود در اینستاگرام برسید. برنامه‌ریزی باعث جلوگیری از هدر رفت انرژی، زمان و منابع می‌شود. محتوا در قالب‌های زیر به مخاطب عرضه می‌شود:

  • عکس ( در قسمت فید)
  • ویدیو / گیف
  • آلبوم ( پست‌های آلبومی)
  • استوری
  • هایلایت استوری
  • آی‌جی‌تی‌وی
  • لایو
  • انواع محتوایی که در قالب‌های فوق می‌توانید استفاده کنید مانند:
  • محتوا پشت‌صحنه
  • UGC
  • استوری تیک‌اُور از طریق اینفلوئنسرها و اعضا شرکت
  • مسابقه
  • نقل قول

هنگام تدوین استراتژی محتوا باید تمام اطلاعاتی که از مخاطب هدف گردآوری کردید را مورداستفاده قرار دهید. اطلاعات مربوط به مخاطب به شما کمک می‌کند تا بفهمید از کدام قالب محتوا و چه نوع محتوایی بازخورد مثبت‌تری خواهید گرفت. همچنین با بررسی Inisght می‌فهمید کدام محتوا صفحه‌تان بالاترین نرخ تعامل (اینگیجمنت) را داشته است. نکته دیگر اینکه بکوشید از قالب‌ها و انواع مختلف محتوا استفاده کنید. برای مثال فروشگاه اینترنتی گروچا در صفحه خود محتوای متنوعی از قبیل UGC، مسابقه، معرفی محصول و تخفیفات ویژه منتشر می‌کند همچنین در بخش آی‌جی‌تی‌وی آموزش انتخاب ماسک صورت (یکی از محصولات این فروشگاه) مناسب پوست، آموزش خرید از سایت و… قرارگرفته شده است و به‌تناسب از امکانات استوری نیز استفاده می‌کنند. برنامه‌ریزی باعث می‌شود تا همسو با لحن برند به‌صورت مداوم محتوا تولید کنید.

با هواداران خود پادشاه اینستاگرام شوید؟

حال که با استراتژی فروش محصول در اینستاگرام آشنا شدید، وقت آن رسیده که فروش خود را در اینستاگرام با هواداران و فالوورها چند برابر کنید. نکته مهم در این مورد آن است که فروش در اینستاگرام ارتباط مستقیمی با تعداد هواداران شما دارد. ابتدا راه‌های افزایش فالوور و هوادار را بررسی می‌کنیم و بعد هرکدام را به‌صورت موردی توضیح می‌دهیم.

افزایش فالوور به 5 روش ممکن

  1. تبلیغات
  2. افزایش فالوور دستی
  3. ربات
  4. نرم‌افزار هوشمند
  5. محتوای ارزشمند

تبلیغات

گران‌ترین روش افزایش فالوور می‌باشد و مستلزم پرداخت هزینه و صرف زمان است. پیشنهاد می‌دهیم مقاله سیر تا پیاز تبلیغات در اینستاگرام را از دست ندهید.

افزایش فالوور دستی

توجه! قبل از خواندن ادامه این روش، در نظر داشته باشید که به دلیل رعایت نکردن الگوریتم‌های فالو آنفالو احتمال بلاک شدن اکانت شما از چند ساعت تا چند روز وجود دارد.

در ابتدای راه‌اندازی صفحه اینستاگرام، اغلب افراد از روش افزایش فالوور دستی استفاده می‌کنند، اما به دلیل مشکلاتی که به همراه دارد بعد از مدتی از انجام این کار منصرف می‌شوند. در این روش باید افراد موردنظر خود را که پیج های مرتبط با کسب‌وکار شمارا دنبال کرده‌اند، فالو کنید و بعدازاینکه آن‌ها شمارا فالو کردند، شما آن‌ها را آنفالو کنید!

ایراد بزرگ‌تر این روش صرف زمان زیاد برای این کار است. دانه‌ریزی برای جذب مشتری خوب است اما نباید مسئله مهم‌تری به نام فروش را از قلم بیندازیم؛ زیرا درحالی‌که صاحب کسب‌وکار به فکر تولید محصول، خدمت، محتوا، بازاریابی و فروش در اینستاگرام باشد، وقت خود را صرف فالو و آنفالو می‌کند!

نکاتی از الگوریتم اینستاگرام

شما تا 500 فالوور می توانید ساعتی 14 نفر را فالو و آنفالو کنید!

اگر تعداد فالوورهای شما بین 500 تا 2000 نفر باشد، می‌توانید تا ساعتی 20 نفر را فالو و آنفالو کنید و اگر بیش از 2000 فالوور دارید این عدد 28 است.

در صورت رعایت نکردن موارد فوق اینستاگرام شمارا به‌عنوان مزاحم تشخیص می‌دهد و ابتدا چند ساعت، بعد چند روز بلاک می‌شوید و در صورت تکرار ممکن اکانت شما برای همیشه بسته شود.

ربات

ربات‌ها در حقیقت اسکریپت‌هایی هستند که بااتصال به اکانت اینستاگرام بخشی از مدیریت صفحه را انجام می‌دهند. به‌عنوان‌مثال ربات‌ها کار فالو و آنفالو را برای شما انجام می‌دهند که در حقیقت می‌توانند کمک شایانی به افزایش فروش در اینستاگرام شما کنند.

خطرات استفاده از ربات اینستاگرام

هک شدن صفحه شما: به دلیل امنیت پائین ربات‌ها و رایگان بودن اسکریپت‌ها، احتمال به خطر افتادن امنیت صفحه و لو رفتن اطلاعات شما بسیار زیاد است. طبق گزارش دبیر عالی فضای مجازی ایران یک‌میلیون صفحه اینستاگرام به دلیل استفاده از ربات‌ها، هک شده‌اند به‌طوری‌که آن صفحات در دسترس نیستند!

بلاک شدن صفحه توسط اینستاگرام: مشکل دیگر ربات‌ها رعایت نکردن الگوریتم‌های اینستاگرام است. اینستاگرام مرتباً آپدیت‌های جدیدی ارائه می‌کند که دسترسی این ربات‌ها را از صفحات قطع کند. دوستانه به شما بگوییم فروش خود را فدای چند مخاطب فیک بیشتر نکنید.

SHADOWBAN شدن صفحه: این اصطلاح به این معنی است که شما یکی از قوانین اینستاگرام را زیر پا گذاشته‌اید. یکی از بدترین مشکلات استفاده از ربات‌ها احتمال زیاد SHADOWBAN شدن صفحه است.

نرم‌افزار هوشمند

این نرم‌افزار در حقیقت همان ربات‌های جهش‌یافته هستند بدون اینکه مشکلات آن‌ها را داشته باشند. نرم‌افزارهای هوشمند امکان افزایش فالوور بر اساس مشخصات مشتری هدف شمارا دارند. این روش قابل‌اطمینان، به افزایش فروش شما در اینستاگرام کمک بیکرانی می‌کند. وب‌سایت زیر یکی از ارائه‌دهندگان سرویس نرم‌افزار افزایش فالوور اینستاگرام است.

http:/www.zoyagram.com

محتوای ارزشمند

شاید این روش کندتر از روش‌های قبلی باشد اما بهترین و مؤثرترین روش جذب فالوور و افزایش فروش اینستاگرامی، یقیناً تولید محتوای مستمر و ارزشمند است. نکته مهم در مسیر جذب فالوور استفاده از هشتگ ها می‌باشد؛ زیرا هر هشتگ می‌تواند فالوورهایی برای صفحه به همراه داشته باشد

نوشتن پرسونا برای افزایش فروش در اینستاگرام

شناخت کامل مخاطب، مهم و مؤثرترین قدم در افزایش فروش در اینستاگرام است. نوشتن پرسونا یا همان مشخصات مشتری قدم اول است. اطلاعاتی از قبیل این‌که مشتری احتمالی شما ساکن کجاست، سن و میزان تحصیلات وی، جنسیت، علاقه‌مندی‌ها و … در این قدم باید کاملاً درک کنید به چه کسی می‌خواهید بفروشید. اگر این قضیه را متوجه شوید، قدم بزرگی برای افزایش فروش در اینستاگرام برداشته‌اید و خروجی کارخانه اینستاگرامی شما همیشه مشتری خواهد داشت. البته خرید از شما، به کیفیت خروجی این کارخانه ارتباط مستقیم دارد و افراد باید جواب یک نیاز خود را به‌خوبی پیدا کنند تا درنهایت از شما خرید کنند.

نوشتن پرسونای فالووران رقیبان

رقیبان شما خدمات و محصولات مشابه با شما را عرضه می‌کنند، پس بررسی فالووران آنان می‌تواند شما را به شناخت مخاطب مورد هدف‌تان نزدیک‌تر کند. صفحات اینستاگرام رقبا را بررسی کنید. به صفحات فالووران‌شان را رصد نمایید و اشتراکات بین آن‌ها را دریابید. برای این کار می‌توانید از ابزار      HypeAuditor  استفاده کنید. با وارد نمود صفحه اینستاگرام مورد نظر، گزارش کاملی از ویژگی فالووران و علایق آن‌ها به شما می‌دهد. این کار به شما فرصت می‌دهد تا عادات، علایق و سلیقه مخاطب را بشناسید و در راستای آن‌ها محتوا تولید و در اینستاگرام فعالیت کنید.

چه دلیلی برای خرید محصول شما وجود دارد؟

پاسخ به این سؤال، بعد از نوشتن پرسونا موتور پول‌سازی و فروش در کارخانه اینستاگرام شمارا همیشه روشن نگه می‌دارد. هرکس می‌تواند تعبیر خود را داشته باشد، کیفیت، قیمت، خدمات عالی، تنوع در محصول بسته‌بندی و ارسال مناسب و… جواب‌هایی هستند که احتمالاً در جواب این سؤال خواهید داشت. نکته بسیار مهم این است که باید مزیت رقابتی خود را پیدا کنید، باید مخاطب شما از محتوای صفحه شما کاملاً درک داشته باشد. چراکه باید از شما خرید کند، توجه کنید که شما در صفحه حضور فیزیکی ندارید تا از محصولات و خدماتتان دفاع کنید، آن‌ها خودشان باید از برند شما دفاع کنند و در حقیقت ترکیب محتواهایی که ارسال می‌کنید برای شما فروش در اینستاگرام را ایجاد می‌کند.

چگونه فروش خود را با اینستاگرام افزایش دهیم؟
چگونه فروش خود را با اینستاگرام افزایش دهیم؟

رازهای یک فروشگاه حرفه‌ای در اینستاگرام

در پست گذاشتن نظم داشته باشید. منظورم ازنظر داشتن نظم این است که اگر هرروز صبح حدود ساعت ۱۰ از محصول جدیدتان پست انتشار می‌کنید. فردا هم در همان ساعت بازهم عکس از کالاهایتان پست کنید و از کلیپ یا تصویر متفرقه استفاده نکنید. یا اینکه اگر ظهر یک کلیپ اشتراک گذاشتید، در ظهر روز بعد پست نوشتاری نگذارید. مردم به کسب‌وکار افراد منظم بیشتر اعتماد می‌کنند. قبل از صفحه‌آرایی پیج باید به نوع مخاطبی که با آن‌ها سروکار دارید توجه کنید. مخاطب شناسی می‌تواند در موارد مختلفی از قبیل نوع و اندازه حروف، ابعاد تصاویر و استفاده از تصاویر تأثیرگذار باشد. با داشتن پرسونای مشخص از مخاطبان، صفحه‌آرایی یا طراحی لی اوت اینستاگرام باهدف مشخص‌شده بیشتری صورت می‌پذیرد. برای مثال اگر پیجی مخصوص کودکان باشد باید  از طرح‌ها و عکس‌ها شاد و رنگی استفاده کرد اما اگر پیج برای بزرگسالان طراحی‌شده باشد باید از عکس‌ها و تصاویر جدی‌‌تری استفاده کرد. این‌گونه می‌توان با طراحی گرافیکی مناسب مخاطبان را مجذوب به خود کرد.

حال برای چیدمان پست‌ها می‌توان از چیدمان‌های مختلفی استفاده کرد تا کاربر در یک نگاه از نظم و یکپارچگی پیج احساس رضایت کند. از چیدمان‌های متنوعی که می‌توان در این زمینه‌ استفاده کرد می‌توان موارد زیرا را نام برد. شما با توجه به نوع بیزینس و نوع کسب‌وکارتان می‌توانید یکی از موارد را انتخاب کنید.

  • چیدمان معمول: اگر احساس می‌کنید که کسب‌وکارتان نیاز زیادی به طرح‌های مختلف ندارد می‌توانید از این شیوه بهره بگیرید.
  • چیدمان شطرنجی: در این شیوه می‌توانید پیج خود را بانظم و یکپارچه‌ی خاصی طراحی کنید.
  • چیدمان دوبه‌یک: اگر می‌خواهید مابین عکس‌های خود از نوشته‌هایی که جلب‌توجه کند استفاده کنید این شیوه بسیار مناسب است.
  • چیدمان ردیف به‌ردیف: اگر می‌خواهید در هر سه پست خود راجع به موضوع متنوعی صحبت کنید چیدمان ردیف به‌ردیف بسیار مناسب است

هیچ‌وقت یادتان نرود که مهم‌ترین اصل برای افزایش فروش در اینستاگرام بالا بردن تعداد هواداران و اعتمادسازی است. تیم ما لیستی از بهترین روش‌های بالا بردن تعداد هواداران و اعتمادسازی که منجر به افزایش فروش در اینستاگرام می‌شود را به شما ارائه می‌دهد:

  • عکس بی‌کیفیت سدی برای افزایش فروش در اینستاگرام

اولین نکته‌ای که باید مدنظر داشته باشید، کیفیت بالای عکس‌هاست. در اینستاگرام که یک رسانه تصویری است، روزانه عکس‌های زیادی منتشر می‌شود که خیلی از آن‌ها به باکیفیت هستند. پس با گذاشتن عکس‌های بی‌کیفیت نه‌تنها غیرحرفه‌ای به نظر می‌رسید، بلکه محصولاتتان را هم بی‌کیفیت نشان می‌دهید. وقتی صحبت از افزایش فروش در اینستاگرام می‌شود، صفحه اینستاگرام شما دقیقاً همانند فروشگاه شماست. کمتر فروشگاه معتبری را دیدیم که دکور زشت یا شیشه‌های کثیفی داشته باشد، به‌طوری‌که حتی نتوان محصولات را از پشت ویترین به‌خوبی دید.

  • عکاسی از محصولات، عاملی در افزایش فروش در اینستاگرام

وقت صحبت از فروش اینترنتی کالا می‌شود، چه فروش کالا در اینستاگرام یا فروش کالا در فروشگاه اینترنتی، یک مشکل بزرگ در ذهن خریداران مجسم می‌شود و آن این است که در خرید آنلاین نمی‌توانم محصول را لمس کنیم، حس کنیم و اندازه واقعی آن را تشخیص دهیم. عکاسی درست از محصولات تا حد زیادی می‌تواند این مشکل را برطرف کند. در عکاسی از محصولات باید از زوایای مختلف محصولات عکس بگیرید، باید کیفیت بالای عکاسی کنید، به‌طوری‌که تاروپود محصول در عکس مشخص شود و همچنین اندازه واقعی محصول را برای کاربر محسوس کنید. در مورد برخی از کالاها مانند یک توپ، تصویر توپ به‌تنهایی نمی‌تواند مشخص کند که اندازه آن چقدر است، زیرا کاربران می‌داند که این عکس از نزدیک گرفته‌شده یا توپ واقعاً در این اندازه است. به همین دلیل بهتر است از یک جسم کمکی که اندازه آن برای کاربر مشخص است، در کنار توپ استفاده کنید. مثلاً گذاشتن یک کفش فوتبال در کنار توپ، می‌تواند اندازه واقعی آن را برای کاربر مشخص کند.

  • از سوشال پروف استفاده کنید

سوشال پروف ترجمه فارسی همان تأیید اجتماعی، یکی از تکنیک‌های موردعلاقه تیم ما در بازاریابی است. سوشال پروف یعنی نشان دهید که دیگران شمارا تأیید کرده‌اند. تأیید کردن دیگران هم در استفاده از محصول یا خدمات شما معنی پیدا می‌کند. مثلاً اگر یک اپلیکیشن هستید تعداد افرادی که اپلیکیشن شمارا نصب‌کرده‌اند نوعی تأیید اجتماعی است؛ اما شما که فروش کالا در اینستاگرام را انجام می‌دهید، تعداد سفارشات شما و همین‌طور اعلام رضایت خریداران شما نوعی تأیید اجتماعی است. وقتی فردی وارد پیج اینستاگرام شما می‌شود و مشاهده می‌کند که هر هفته چه تعداد سفارش داشته‌اید و نظر خریداران و شمارا مشاهده می‌کند، میزان اعتماد او به شما چندین برابر می‌شود و درنتیجه اگر از علاقه‌مندان محصول شما باشد احتمال فروش شما در اینستاگرام نیز چند برابر می‌شود.

در این مورد پیشنهاد تیم ما استفاده از قابلیت هایلایت اینستاگرام استفاده کنید. با صرف‌نظر از هزینه‌های آن، می‌توانید از سوشال پروف اینفلوئنسر ها کمک بگیرید.

  • فقط به تبلیغ خود و محصولتان نپردازید

اول آموزش سپس فروش، این قانون در مورد فروش کالا در اینستاگرام نیز صدق می‌کند. پست‌های شما تنها نباید به تبلیغ و شما محصولات آن بپردازند، لازم است درزمینهٔ کاری خود نیز آموزش ارائه دهید. مثلاً اگر فروشنده کیف زنانه هستید نکاتی را در مورد تشخیص کیف چرم ارائه دهید، آموزش‌هایی از نگهداری کیف ارائه دهید، در مورد ست کردن رنگ کیف یا لباس بیان کنید.

  • استفاده از محصول خود را به کاربران نشان دهید

کالاهای مختلفی در اینستاگرام به فروش می‌رسد. برخی از این کارها کاربردی هستند، یعنی کاربر پس از خرید آن‌ها از آن‌ها استفاده می‌کند. اگر محصولات شما در این دسته قرار دارند، بد نیست که در اینستاگرام خود نشان دهید که مشتریان شما چطور در حال استفاده از محصول شما هستند. به‌عنوان‌مثال چند وقت پیش پیج را در اینستاگرام دیدم که محصولات پروازی را ازجمله کوادکوپترهای سرگرمی را به فروش می‌رساند، این پیج ویدیوهایی را از کاربران به کوادکوپتر های خریداری‌شده از این فروشگاه گرفته بود را، به نمایش می‌گذاشت. با این حرکت هم به کاربران نشان می‌داد که مشتریان زیادی دارد و هم کیفیت دوربین کوادکوپتر های خود را به نمایش می‌گذاشت. خلاصه بگوییم فروش اینستاگرامی خود را در معرض دید بگذارید.

  • نظر خریداران جویا شوید

نظرات مشتریان شما به‌شدت روی خریداران احتمالی اثرگذار است و فروش شما در اینستاگرام را در دست دارد. حتماً تجربه خرید اینترنتی کالایی را داشته‌اید، آیا به دنبال نظرات کاربران در مورد آن محصول نگشته‌اید؟

پس بهتر است به شکلی نظرات مشتریان خود را در مورد محصول جویا شوید. مثلاً مسابقه برگزار کنید و اعلام کنیم مشتریانی که نظر خود را درباره این محصول ثبت کنند از ۱۵ درصد تخفیف، در خرید بعدی بهره‌مند خواهند شد. یا به هر شکل دیگر که به ذهنتان می‌رسد کاری کنید که مشتریان خودشان را در زیر محصول ثبت کنند، مشتریان جدید جذب شوند و فروش اینستاگرامی شما افزایش یابد.

  • کاربران خود را فراری ندهید

ممکن است که شما یک فروشگاه اینترنتی یا اینستاگرامی نباشید و فقط یک محصول داشته باشید. در چنین شرایطی درست نیست که دائماً یک پست را تکرار کنید. بلکه کاری را باید انجام دهید، ترکیبی از افزایش آگاهی از مسئله برندسازی و فروش است و بتوانید پست‌های متفاوت و جذابی را راجع به محصولتان منتشر کنید.

پشتیبانی 24 ساعته داشته باشید

هیچ‌وقت نگذارید که ارتباطتان به‌صورت یک‌طرفه باقی بماند باید مخاطبان را تشویق کنید که سؤال‌هایی که در ذهن دارند از شما بپرسند و ارتباط خودشان را با شما در هر ساعتی از شبانه‌روز به‌روز کنند به دایرکت ها و کامنت های ارسالی مخاطبان خود در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ دهید.

 

 

این مقاله چقدر مفید بود؟ با کلیک روی ستاره ها رتبه بده تا بدونیم چه مدل مقالاتی بنویسیم...

میانگین امتیاز / 5. تعداد آراء: