()

قبل از اینکه این مقاله را بخوانید به این سؤال پاسخ دهید که کدام‌یک از شما به لقمه‌های آماده علاقه ندارید؟ کلاهتان را قاضی کنید و پاسخ دهید که به را آشنایی با تمامی اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ چه مقدار زمان نیاز دارید؟ 1 ساعت؟ 2ساعت؟ نصف روز؟

15 دقیقه از وقتتان را به ما بدهید تا شمارا متخصص اصطلاحات این حوزه کنیم.  در جهان امروز، بازاریابی دیجیتال تبدیل به یکی از مهم‌ترین شاخه‌های بازاریابی شده است و روزبه‌روز هم بر اهمیّت آن افزوده می‌شود. درنتیجه می‌بینیم که به‌مرورزمان، اصطلاحات و عبارات تخصصی بسیاری درزمینۀ آن به وجود آمده و مورداستفاده قرار می‌گیرند. شاید تابه‌حال شده باشد که با عبارتی مثل اینباند مارکتینگ یا PPC روبرو بشوید و هیچ ایده‌ای نداشته باشید که معنی آن چیست. بی‌خود نترسید. هیچ‌کدام از این اصطلاحات آن‌قدر که از اسمشان به نظر می‌رسد پیچیده نیستند. فقط کافی است مقداری وقت بگذارید و کمی در مورد هرکدام از این اصطلاحات بازاریابی دیجیتال بخوانید.

ما هم برای اینکه کار شمارا ساده‌تر کنیم، تمام این واژگان تخصصی بازاریابی دیجیتال را در اینجا جمع‌آوری کرده‌ایم و آن‌ها را به ساده‌ترین شکل ممکن به قول خودمان به زبان آدمیزاد توضیح داده‌ایم. درواقع این صفحه نقش یک لغت‌نامه را برای افراد فعال درزمینۀ دیجیتال ایفا می‌کند.

پیشاپیش از شما درخواست دارم که اگر به دنبال معنای یک عبارت به‌خصوص هستید و این عبارت در این فرهنگ لغت ما گنجانده نشده است، این موضوع را از طریق بخش نظرات به اطلاع ما برسانید تا بتوانیم این فرهنگ واژگان را با کمک شما عزیزان کامل کنیم.

فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال
فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال
فهرست مطالب مقاله

بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing)

منظور از دیجیتال مارکتینگ، استفاده از رسانه‌های دیجیتال از قبیل اینترنت، موبایل و … در مسیرِ بازاریابی و افزایش تعداد مشتریان یک برند است. بازاریابی دیجیتال در حال حاضر به‌عنوان هدفمندترین روش بازاریابی موجود شناخته می‌شود. دو دلیل مختلف برای این موضوع وجود دارد. یکی اینکه در بازاریابی دیجیتال شما می‌توانید مخاطبان خود را با دقت بالایی مورد هدف قرار دهید. دوم هم اینکه نتایج بازاریابی دیجیتال کاملاً قابل‌اندازه‌گیری هستند و ابزارهای مختلفی برای این کار موجود است.

فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال
فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال

بازاریابی داخلی (Inbound Marketing)

در بازاریابی داخلی، شما تمرکز خود را بر روی بهینه‌سازی وب‌سایت، سئو و تولید محتوای قوی می‌گذارید تا به این وسیله بتوانید مشتریان بیشتری را جذب نمایید. در این بازاریابی شما می‌توانید از وبلاگ، فایل‌های صوتی و تصویری، کتاب‌های الکترونیکی، خبرنامه، سئو، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و … کمک بگیرید. بدین ترتیب این مشتری است که شمارا پیدا خواهد کرد.

فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال
فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال

بازاریابی خارجی (Outbound Marketing)

منظور استفاده از روش‌های تبلیغاتی مختلف برای دسترسی داشتن به مشتری است. این بازاریابی می‌تواند شامل تبلیغات بنری و کلیکی، ارسال ایمیل و پیامک، ایجاد ریپورتاژ و … بشود. در این روش شما هستید که به دنبال مشتری می‌روید و او را هدف تبلیغات خود قرار می‌دهید.

همکاری درفروش (Affiliate Marketing)

یک همکار محصولات و خدمات شمارا می‌فروشد یا آن‌ها را تبلیغ می‌کند و درازای کسب درآمد برای شما، مبلغی را دریافت می‌کند.

بازاریابی محتوا (Content Marketing)

در این نوع از بازاریابی شما به ایجاد محتوای ارزشمند و جذاب درزمینۀ کاری خود و پخش آن از طریق کانال‌های مختلف می‌پردازید. بدین ترتیب افراد بیشتری از طریق موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی و … شمارا خواهند یافت و مطالب مفید شما باعث می‌شود اعتماد آن‌ها جلب شود.

فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال
فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال

                                                                                                                                              

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

در ایمیل مارکتینگ شما با ایمیل به تبلیغ برند خود پرداخته و مطالب مرتبط را با کاربران به اشتراک می‌گذارید. ایمیل مارکتینگ به دو روش انجام می‌شود. شما می‌توانید ایمیل خود را به یک بانک ایمیل ارسال نمایید یا آنکه یک خبرنامه ایمیلی شکل دهید و از مشتریان بخواهید به اشتراک آن دربیایند.

بازاریابی پیامکی (SMS Marketing)

در اس ام‌اس مارکتینگ شما با ارسال پیامک به تبلیغ خود می‌پردازید و مشتریانی برای خود دست‌وپا می‌کنید. بازاریابی پیامکی نیز به دو روش انجام می‌شود. یا پیامک خود را به بانک‌های آماده می‌فرستید، یا یک لیست از شمارۀ مشتریان را جمع‌آوری می‌کنید.

کوپون پیامکی (SMS Coupon)

کوپون پیامکی یک پیشنهاد است که به شکل یک پیامک برای مشتری ارسال می‌شود و او می‌تواند با نشان دادن این پیامک به شما یا استفاده از کدی مخصوص، از این پیشنهاد استفاده نماید. مثلاً 20 درصد تخفیف در خرید خود دریافت کند.

فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال
فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (Social Marketing)

منظور استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ یک برند است. این می‌تواند به شکل تبلیغات پولی در این شبکه‌ها و صفحات آن‌ها باشد، یا آنکه فقط با ایجاد صفحه در این شبکه‌ها و بروز آن میسر شود.

نرخ تبدیل (Conversion Rate – CR)

منظور از نرخ تبدیل تعداد افرادی است که به‌عنوان بازدیدکننده وارد سایت شما می‌شوند و تبدیل به کاربر یا مشتری سایت شما می‌شوند. برای اندازه‌گیری نرخ تبدیل، ابتدا لازم است مشخص کنید که انتظار دارید کاربر در سایت شما چه کاری انجام دهد.

پرداخت به ازای کلیک (Pay Per Click – PPC)

تبلیغات کلیکی نوعی از تبلیغ هستند که در آن شما تنها به ازای هر کلیک به روی تبلیغ خود یک مبلغ مشخص را پرداخت می‌کنید. این تبلیغات می‌تواند در موتورهای جستجو از قبیل گوگل انجام شود یا آنکه بر روی سایت‌های مختلف نمایش داده شود و در کنار یک سئوی قوی می‌تواند بسیار برای سایت شما تأثیرگذار باشد.

فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال
فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال

تبلیغات گوگل (Google ADWORDS)

سیستم تبلیغات کلیکی گوگل است. به کمک این سیستم شما می‌توانید تبلیغات خود را در جستجوهای مرتبط گوگل یا در سراچه‌های همکار گوگل نمایش دهید.

بازاریابی مجدد (Remarketing)

ریمارکتینگ یک‌شکل از تبلیغات پولی است که به بازاریاب اجازه می‌دهد کسانی را هدف قرار دهد که قبلاً از وب‌سایت دیدن کرده‌اند. این نوع تبلیغات آن‌کسانی را که درگذشته به طریقی وارد وب‌سایت شما شده‌اند را دنبال می‌کند و دوباره از آن‌ها دعوت به دیدن وب‌سایت شما می‌کند. در این نوع تبلیغات شما می‌توانید مشتریان یک محصول مشخص یا کسانی را که یک فعالیت مشخص در وب‌سایت شما انجام داده‌اند را هدف قرار دهید.

تحلیل دیجیتال (Analytics)

منظور، استفاده از ابزارها و آمارهای دیجیتال برای بررسی میزان موفقیت یک برند است. مزیت این نوع تحلیل آن است که شما می‌توانید اطلاعات بسیار معتبر و مفیدی را از مشتریان و نوع عملکرد خود به دست آورید.

فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال
فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال

تست ای / بی (A/B Testing)

به معنی آزمایش یک تکنیک جدید بازاریابی در مقال تکنیکی دیگر است. تست ای بی نقش کنترل آزمایش را دارد تا ببینیم تکنیک جدید تا چه حد می‌تواند مفید باشد.

 

بازدید (Hit)

هیت هر کاری است که کاربر درسایت انجام می‌دهد یا به‌عبارت‌دیگر تمام درخواست‌هایی است که کاربر به سرور ارسال می‌کند. این درخواست‌ها می‌تواند باز کردن یک صفحه، افزودن محصول به سبد خرید، پخش یک ویدیو، دانلود فایل، پر کردن یک فرم و … باشد.

گوگل آنالیتیکس بعضی از این هیت‌ها مثل باز کردن صفحه را به‌صورت خودکار دریافت و ثبت می‌کند اما کارهای دیگری مثل کلیک روی دکمه دانلود فایل را تشخیص نمی‌دهد. برای ثبت این هیت‌ها باید خودتان در تگ منیجر ایونت تعریف کنید!

 

شاخص تأثیرگذاری تبلیغ(Impression)

منظور از ایمپرشن تعداد افرادی است که یک تبلیغ را مشاهده کرده‌اند. در نظر داشته باشید که ممکن است آن‌ها اصلاً بروی این تبلیغ کلیک نکنند و چیزی نخرند.

 

نرخ پرش (Bounce Rate)

منظور از نرخ پرش، درصد کاربرانی است که به وب‌سایت شما سرزده‌اند و بدون درگیر شدن با محتویات صفحه، آن را ترک کرده‌اند. هرچقدر این درصد بیشتر باشد، یعنی وب‌سایت شما در جذب، نگه‌داشتن و تبدیل کردن مخاطب به کاربر ضعیف‌تر عمل کرده است و لازم است بیشتر روی آن کارکنید.

فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال
فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال

نرخ کلیک (Click Through Rate – CTR)

منظور تعداد کاربرانی است که بروی یک تبلیغ یا لینک از شما کلیک می‌کنند. صفحات وب‌سایت، ایمیل، پست‌های اجتماعی و غیره شما،  همگی دارای لینک‌هایی هستند که می‌توان نرخ کلیک آن‌ها را اندازه‌گیری کرد.

 

ترافیک طبیعی (Organic Traffic)

ترافیک طبیعی آن دسته از کاربران اینترنت هستند که با استفاده از روش‌های طبیعی و نه پولی به وب‌سایت شما هدایت‌شده‌اند و تبلیغات نبوده که آن‌ها را مجاب به بازدید از وب‌سایت شما کرده است. این نوع ترافیک می‌تواند از طریق قرار گرفتن در لیست‌های مختلف، به دست آوردن رتبه در موتورهای جستجو و گرفتن لینک از صفحات اجتماعی و … حاصل شود.

ترافیک پولی (Paid Traffic)

منظور از ترافیک پولی آن دسته از کاربران اینترنت است که از طریق تبلیغات شما به وب‌سایت هدایت‌شده‌اند. این می‌تواند شامل تبلیغات شما در موتورهای جستجوگر، شبکه‌های اجتماعی، سایر سایت‌ها و … باشد.

فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال
فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال

سایت ساز (Site Builder)

سایت سازها یک محیط مدیریتی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید بدون نیاز به داشتن هرگونه دانش طراحی یا برنامه‌نویسی  وب‌سایت خود را طراحی کنید و محتوای آن را مدیریت کنید. پرتال اولین و قوی‌ترین سایت ساز ایرانی است که توسط یکی از زیرمجموعه‌های شرکت نوین طراحی‌شده است.

 

واکنش گرا (Responsive)

منظور یک ویژگی در طراحی وب‌سایت است. وب‌سایتی که دارای طراحی واکنش گرا باشد خود را با صفحه‌نمایش‌های مختلف وفق می‌دهد . (ازجمله کامپیوتر خانگی، گوشی موبایل و تبلت) و درنتیجه برای هر کاربر با هراندازه صفحه‌ای مناسب و کارا خواهد بود

 

صفحۀ فرود (LANDING PAGE)

آن صفحه در وب‌سایت است که وقتی کاربر بروی لینک شما کلیک می‌کند وارد آن می‌شود یا به تعبیری در آن فرود می‌آید. هرچند این صفحه می‌تواند خانه شما باشد، اما معمولاً برای مشتریان مفید است (و درنتیجه به نفع شماست.) که به صفحه‌ای هدایت شوند که مناسب با نیاز آن‌ها باشد.

 

روابط کاربری (User Interface – UI)

منظور از رابط کاربری آن محیطی در وب‌سایت یا برنامۀ شماست که توسط کاربر دیده می‌شود و او می‌تواند با آن تعامل داشته باشد. این شامل دکمه‌ها، نوارها، متون و … می‌شود و طراحی کاربردی و زیبای آن اهمیت بسیاری در جذب و حفظ مخاطبان دارد.

 

تجربه کاربری (User Experience – UX)

منظور تجربه و حس کلی کاربر نسبت به وب‌سایت شما است. برای داشتن یک تجربه کاربری خوب لازم است که دسترسی به قسمت‌های مختلف وب‌سایت شما ساده باشد، کاربر به تعامل تشویق شود و برایش زیبا باشد. عواملی همچون طراحی و محتوا هر دوبروی تجربه کاربری تأثیرگذار هستند.

 

بالای صفحه (Above The Fold)

منظور آن قسمتی از صفحه است که با باز شدن وب‌سایت و بدون نیاز به اسکرول کردن و پایین رفتن در صفحه توسط کاربر دیده می‌شود. این بخش از وب‌سایت اولین چیزی است که توسط کاربر دیده می‌شود و بروی او تأثیر می‌گذارد. پس مهم است که به‌خوبی روی آن کار شود و همۀ موارد مهم در آن به نمایش درآید.

 

پایین صفحه (Below the Fold)

منظور آن قسمتی از صفحۀ وب‌سایت شما است که کاربر برای دیدن آن باید اسکرول کرده و در صفحه پایین‌تر برود.

فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال
فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال

فراخوان به عمل (Call to Action – CTA)

منظور از (فراخوان به عمل) دعوت از کاربر به انجام فرآیندهای موردنظر شماست. برای مثال شما می‌خواهید کاربر در وب‌سایت شما ثبت‌نام کند و بنابراین یک دکمۀ فراخوان در صفحه اصلی خود قرار می‌دهید که از او دعوت به این کار می‌کند. داشتن فراخوان مناسب یکی از عوامل مهم در تبدیل کاربر به مشتری است.

سئو (Search Engine Optimization – SEO)

سئو همان بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو است. با استفاده از تکنیک‌های مختلف سئو شما می‌توانید رتبه خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید و در صفحات جستجوی مرتبط در جایگاه بهتری نمایش داده شوید. این کار می‌تواند تا حد زیادی شانس اینکه کاربر بروی لینک شما کلیک کند و وارد سایت شما شود را افزایش دهد.

فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال
فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال

لینک سازی (Link Building)

فرآیندی که از طریق آن شما تعداد لینک‌هایی که به وب‌سایت شما داده‌شده است را افزایش می‌دهید. این فرآیند می‌تواند شامل ایجاد محتوای جذاب و ارزشمند، ساخت یک وبلاگ، درخواست لینک از مشتریان و تکنیک‌های بسیار زیاد دیگری باشد. هدف سئو این است که لینک‌های خوب زیادی به یک وب‌سایت ایجاد کند.

 

بازگشت سرمایه (Return on Investment – ROI)

به عقیده من بازگشت سرمایه همان چیزی که هر تجاری دوست دارد شاهد آن باشد. اگر که شما 200 هزار تومان بروی یک تبلیغ هزینه کنید، بازگشت سرمایه آن مقدار پولی است که علاوه بر هزینه به شما بازگشته است.

 

کلمه کلیدی (Keyword)

کلمه کلیدی آن کلمه یا عبارتی است که کاربران در موتورهای جستجو وارد می‌کنند. مهم است که شما کلمات کلیدی پرطرفدار را درزمینهٔ تجارت خود شناسایی کنید و بروی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید.

 

کلمۀ کلیدی دم بلند (LONG TAIL)

بسیاری کلمات را از طریق موتورهای جستجو می‌گردند و بسیاری افراد برای چیزهایی مشابه جستجو می‌کنند. ازآنجاکه این کلمات بسیار محبوب هستند، کار یک وب‌سایت تازه‌کار سخت خواهد بود. بااین‌حال، مقدار زیادی جستجو هم وجود دارد که طولانی هستند و کمتر کسی آن‌ها را جستجو می‌کند و می‌توان بروی آن‌ها تمرکز کرد. به این‌ها long tail یا دم بلند می‌گویند. در مقابل آن‌ها نیز کلمات کلیدی دم‌کوتاه short tail وجود دارند.

فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال
فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال

سئو کلاه‌سفید / سیاه (BLACK/WHITE HAT SEO)

فعالیت‌های کلاه‌سفید آن تکنیک‌هایی هستند که رتبه وب‌سایت شمارا بدون سرپیچی از قوانین موتورهای جستجو افزایش می‌دهند. این یعنی یک وب‌سایت را با روش‌های درست و اخلاقی بهتر کنید و از اسپم و فعالیت‌های کلاه‌سیاه استفاده نکنید.

 

بک لینک (BACK LINK)

آنچه سئو در راستای ترویج آن است، ارائه لینک از یک سایت به سایتی دیگر است. این باعث می‌شود اعتبار این وب‌سایت‌ها در نزد موتورهای جستجو افزایش یابد. وب کراولر ها این موضوع را به‌منزله محبوبیت یک وب‌سایت می‌گیرند. بااین‌حال، لینک گرفتن از یک وب‌سایت غیرقابل‌اعتماد در نزد موتور جستجو می‌تواند یک پیامد منفی داشته باشد و سایت شمارا نامعتبر جلوه دهد.

 

لینک اسپم (LINK SPAM)

ازآنجایی‌که تعداد لینک‌های داده‌شده به یک وب‌سایت می‌تواند تأثیر مستقیمی بروی ارزیابی موتورهای جستجو بگذارد، بعضی افراد سعی می‌کنند لینک‌های بسیار زیادی به وب‌سایت خود بسازند و یک محبوبیت کاذب ایجاد کنند. هرچند اسپمینگ درگذشته مؤثر بود، اما در حال حاضر موتورهای جستجو تبحر بسیاری در شناسایی لینک‌های دروغین و نادیده گرفتن آن‌ها پیداکرده‌اند. درنتیجه ممکن است این لینک‌ها در کوتاه‌مدت نتیجۀ خوبی داشته باشند، اما درنهایت توسط موتور جستجو جریمه خواهند شد.

فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال
فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال

وب کراولر (Web Crawler)

وب کراولر (خزنده در وب) که عنکبوت وب هم نامیده می‌شود، یک ربات اینترنتی است که وظیفه آن گشت و گذارد در سایت‌های مختلف و دسته‌بندی کردن اطلاعات و ذخیره آن‌هاست. معمولاً کارکرد این خزنده‌ها جمع‌آوری اطلاعات برای موتورهای جستجو است.

 

پنگوئن (PENGUIN)

پنگوئن آخرین نسخه از وب کراولر گوگل است که در شناسایی اسپم بسیار از نسخه‌های قبلی قوی‌تر است. همچنین در شناخت مخفی کار (cloaking)، انبوه کلمۀ کلیدی و صفحات تکراری هم خوب عمل می‌کند. این نسخه آمده است تا نتایج گوگل را بهتر کند.

 

 (KPI) عملکرد کلیدی

شاخص عملکرد کلیدی وضعیت شرکت را نشان می‌دهد. وضعیت ایدئال آینده یک شرکت با تخمین و مقایسه داده‌های قبلی شرکت و داده‌های فعلی آن صورت می‌گیرد.

(Ad Recall) شاخص تأثیرگذاری تبلیغ

مقیاسی برای میزان تأثیرگذاری تبلیغات است که در آن تأثیر یک تبلیغ بر گروهی نمونه از افراد بررسی می‌شود و بعد از گذشت زمانی مشخص از آن گروه می‌پرسند که تا چه حد آن تبلیغ را به خاطر می‌آورند.

فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال
فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال

(Average position) شاخص موقعیت

شاخصی در گوگل ادوردز که نشان می‌دهد تبلیغات سفارش داده‌شده در کجای صفحه نتایج گوگل نمایش داده می‌شود. اگر این شاخص بین 1 تا 4 باشد تبلیغات در بالای صفحه نتایج (به ترتیب در لینک‌های یک و دو …) نمایش داده می‌شود که بهترین نتیجه است. اعداد بیشتر از پنج نشان‌دهنده این است که تبلیغ در پایین صفحه نتایج گوگل نمایش داده خواهد شد.

(User Profile) شاخص مخاطب شناسی

یک مجموعه دیجیتالی از داده‌های رفتاری و جمعیت‌شناسی (demographic) افراد است که در فهمیدن علایق و درگیر کردن مخاطبان به بازاریابان کمک می‌کند. پروفایل کاربران می‌تواند شامل اطلاعات کاربردی دیگری نظیر فعالیت‌های درون وب‌سایت یا اپلیکیشن کاربر، تاریخچه خرید و موارد دیگر نیز باشد.

 محتوای ویروسی (Viral Content)

به محتوایی که به علت جذابیت برای مخاطبان، از طریق به اشتراک‌گذاری در سراسر شبکه موردتوجه بسیاری از مردم قرارگرفته است محتوای ویروسی گفته می‌شود.

تقویم محتوایی(Editorial Calendar)

تقویم محتوایی، نقشۀ راه تولید محتواست که نوع محتوا، موضوعاتی که باید پوشش داده شوند، شخصیت‌های هدف محتوا و زمان انتشار را مشخص می‌کند تا از این طریق، استراتژی بازاریابی محتوایی برند محقق شود. نگهداری از تقویم محتوایی، تیم محتوا را سازماندهی می‌کند و نقاط خالی و پرداخته نشده در مجموعۀ محتوایی را مشخص می‌کند.

فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال
فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال

شاخص توسعه (Fill Rate)

درصد وجود تبلیغ بیانگر نسبت تعداد نمایش‌های موفق تبلیغ به تعداد کل درخواست‌های ارسالی از یک رسانه به شبکه تبلیغاتی است. برای مثال، اگر یک اپلیکیشن در یک ساعت هزار درخواست نمایش تبلیغ به کاربرانش را به شبکه تبلیغاتی ارسال کند اما شبکه تبلیغاتی فقط بتواند ۵۰۰ تبلیغ را برای نمایش به اپلیکیشن بفرستند، درصد وجود تبلیغ ۵۰درصد خواهد بود.

تیم iNextPro از شما درخواست دارد که اگر به دنبال معنای یک عبارت به‌خصوص هستید و این عبارت در این فرهنگ لغت ما گنجانده نشده است، این موضوع را از طریق بخش نظرات به اطلاع ما برسانید تا بتوانیم این فرهنگ واژگان را با کمک شما عزیزان کامل کنیم.

این مقاله چقدر مفید بود؟ با کلیک روی ستاره ها رتبه بده تا بدونیم چه مدل مقالاتی بنویسیم...

میانگین امتیاز / 5. تعداد آراء: