()

اگر شما صاحب یک کسب‌وکار هستید، پس حتماً به تبلیغات در اینستاگرام فکر کرده‌اید. این روزها اینستاگرام بزرگ‌ترین رسانه برای پیروز شدن شما در بازار رقابت و تبلیغات است. اگر به تأثیر جادوی تبلیغات در اینستاگرام اعتقاد ندارید، بگذارید به شما بگوییم در همین لحظه که دست روی دست گذاشته‌اید، رقیبانتان دارند در اینستاگرام پول پارو می‌کنند. پس به تبلیغات در اینستاگرام ایمان بیاورید و با خواندن این مقاله گامی مؤثر در این مسیر بردارید. ولی در نظر داشته باشید که برای تبلیغات در اینستاگرام و هزینه کردن برای آن باید خیلی هوشمند باشید پس از تجربه و راهبردهای تیم ما بهره‌مند شوید. به‌هرحال هر کسب‌وکاری خرج دارد و آدم باید جایی خرج کند که سرمایه به او برگردد، اینستاگرام بهترین بستر برای سرمایه‌گذاری است.

بارها برای تبلیغات به مشکلاتی از قبیل قیمت بالای تبلیغات چاپی، رادیویی و تلویزیونی برخورده‌اید؛ اما فرصتی برای اشتباه نمانده به گفته جرج برناردشاو«موفقیت این نیست که هیچ‌وقت اشتباه نکنید بلکه هیچ‌وقت یک اشتباه را دو بار مرتکب نشوی».

در این مقاله به سؤالات زیر پاسخ‌خواهیم داد:

  • چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟
  • آیا از تبلیغات اسپانسری استفاده کنیم؟
  • استراتژی‌های تبلیغات در اینستاگرام چیست؟
  • قوانین تبلیغات اینستاگرام چیست؟
  • بهترین محتوا تبلیغات در اینستاگرام کدام است؟

چرا در برنامه بازاریابی خود باید تبلیغات اینستاگرام را در نظر گرفت؟

در آغاز کار اینستاگرام اغلب کاربران عکس غذا، سلفی و حیوانات خانگی خود را در آن منتشر می‌کردند. زمان زیادی نگذشت که پلتفرم اشتراک‌گذاری عکس اینستاگرام به بهترین بستر بازاریابی و تبلیغ محصولات، تبدیل شد. به قابلیت‌های اینستاگرام نگاهی بیندازید، اغلب آن‌ها برای تسهیل بازاریابی و تبلیغات کسب‌وکارها طراحی‌شده است. برای مثال پرسونای کاربران، تگ خرید و قیمت، لینک در استوری و آی‌جی‌تی‌وی. تفاوتی ندارد در چه حوزه‌ای فعالیت ‌می‌کنید، حضور در اینستاگرام یک ضرورت است. روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه در اینستاگرام با اشتراک گذاشتن طور میانگین ۹۵ میلیون پست در روز، جایی برای تردید باقی نمی‌گذارد. نه‌تنها جمعیت کاربران این شبکه اجتماعی بالا است بلکه آنان نسبت به حضور نمانام‌ها نیز مشتاق هستند. ۶۲ درصد کاربران یک کسب‌وکار را در اینستاگرام دنبال می‌کنند. بیش از یک‌سوم از کاربران اینستاگرام از آن برای خرید آنلاین استفاده می‌کنند.

فروش، هدف همه صاحبان کسب‌وکار است و اینستاگرام دستیابی به این هدف را راحت‌تر می‌کند. درنتیجه سرمایه‌گذاری بر روی اینستاگرام ارزشمند است. این شبکه اجتماعی ماهانه ۱ میلیارد کاربر فعال دارد که یک‌سوم آن در اینستاگرام خرید آنلاین انجام می‌دهند.کاربران اینستاگرام فقط افرادی نیستند که صفحه شمارا فالو کنند بلکه مصرف‌کنندگانی هستند که سابقه خرید آنلاین از اینستاگرام را پیش‌ازاین داشته‌اند. خرید بعدی آنان ممکن است از شرکت شما باشد. در همین راستا ۷۵ درصد کاربران بعد از دیدن یک پست تبلیغاتی(اسپانسر ادز) در اینستاگرام دست به اقدامی مانند بازدید از سایت می‌زنند. حتی اگر خریدی از این بازدید سایت حاصل نشود از سودمندی اینستاگرام کاسته نمی‌شود زیرا با ریتارگتینگ می‌توانید نظر او را جلب کنید.

با جمع‌بندی تیم ما، از تبلیغات در اینستاگرام به هفت روش کلی خلاصه می‌شود و هر روش به‌تنهایی یا با ترکیبی از سایر روش‌ها می‌تواند منجر به رشد انفجاری فروش کارخانه اینستاگرامی شما شود.

1.تبلیغات در صفحات پربازدید و موفق

یکی از روش‌های جادویی تبلیغات برای صفحه شماست که می‌تواند، فروش شمارا به‌شدت ارتقا دهد .برای این روش باید با صاحبان صفحات بزرگ مذاکره کنید و باقیمت مشخصی تبلیغ شمارا در صفحه‌شان به نمایش گذارد.

نکته مهم در این روش این است که صفحات تا حد به کسب‌وکار شما ارتباط داشته باشد حتماً در انتخاب صفحات اینستاگرام دقت کنید، تعداد فالوور آن‌ها میزان بازدید و مشاهده پست و غیره باید حتماً در نظر گرفته شود.

در پیچ ها به دو صورت می‌توانید اقدام به انتشار تبلیغ کنید روش اول انتشار محتوای شما به‌صورت پست است که معمولاً ۲۴ ساعت بعد پاک می‌شود روش دوم انتشار محتوا به‌صورت استوری است که آن‌هم ۲۴ ساعت بعد مهر می‌شود تجربیات تیم ما ثابت کرده این است که پوست سر بیشتری دارد و اگر به‌صورت آلبومی منتشر شود اثرگذاری بیشتری هم خواهد داشت.

کدام صفحات در اینستاگرام موفق هستند؟

حتماً آن صفحات بزرگ را در اینستاگرام دیده‌اید که فالوورهای بسیار زیادی دارند؟ مثلاً ۱۰۰K؟ یا ۲۰۰K؟ همان‌ها که روزبه‌روز در افزایش فالوور اینستاگرام از دیگران سبقت می‌گیرند. به آن‌ها صفحات بزرگ و موفق می‌گویند؟ خیر! تعجب کردید؟ حالا دیدید که من راست می‌گفتم و یک نکته‌هایی این وسط وجود دارد؟! ما به این صفحات بزرگ نمی‌گوییم؛ زیرا عدد فالوور لزوماً دلیل بر بزرگ بودن یک صفحه در اینستاگرام نیست. برای تبلیغ در صفحات بزرگ اینستاگرام باید اول بتوانید صفحات بزرگ را شناسایی کنید. یک صفحه بزرگ در اینستاگرام دو ویژگی مهم دارد که من هردوی آن‌ها را برای شما توضیح می‌دهم.

بله قبل‌تر هم گفتم که عدد بزرگ نشان‌دهنده پربازدید بودن یک صفحه نیست. بسیاری از پیج‌ها اقدام به خریدن فالوورهای فیک یا تقلبی می‌کنند. اگر به صفحه‌ای که فالوورهای فیک دارد تبلیغ بدهید، تبلیغات اینستاگرامی شما بازخورد خوبی نخواهد داشت چون اصلاً دیده نمی‌شود. شما باید بتوانید تشخیص بدهید که آیا این عدد واقعی است یا خیر. فهمیدن این مسئله هم معمولاً راحت است. به‌عکس زیر که من از یک صفحه به‌ظاهر شلوغ و پر فالوور گرفته‌ام نگاه کنید، آیا 16 درصد فالوور فعال در زیر پست‌ها وجود دارد؟ به زبان ساده بگویم که ۱۶ درصد فالوورهای هر پیج اینستاگرام عکس‌ها را لایک می‌کنند. این عدد تقریبی است و ممکن است کمی بالا و پایین شود ولی بعد از مدتی متوجه می‌شوید و به‌راحتی فیک بودن فالوورها را تشخیص دهید.

ولی بعضی از پیج‌های اینستاگرام برای پست‌هایشان حتی لایک هم می‌خرند. پس به لیست فالوورهای صفحه موردنظرتان بروید و آن را چک کنید. ببینید آیا بیشتر فالوورهای آن بدون عکس هستند؟ اگر این‌طور بود پس حتماً این صفحه فیک است.

حتی به بازدیدهای یک ویدئو هم اعتماد نکنید. چون بسیاری از پیج‌ها برای ویدئوهای خود بازدید هم می‌خرند. کلاً بد زمانه‌ای شده است! پس تعداد فالوورها را با تعداد کامنت‌ها مقایسه کنید. کامنت‌ها را چک کنید. برای تعداد کامنت قوانین ضدونقیضی وجود دارد و من نمی‌توانم یک استراتژی کلی به شما بگویم که ضرب و تقسیم کنید؛ اما خودتان اگر کامنت‌های صفحه‌ را چک کنید، حس می‌کنید که با تعداد فالوورهایش تناسب دارد یا خیر؛ مثلاً برای پیجی با ۵۵ هزار فالوور، داشتن سه تا کامنت کمی مشکوک نیست؟

نکته آخر: شما باید بدانید که چه تعداد بازدید برای تبلیغ در اینستاگرام مدنظرتان است. مثلاً شما می‌خواهید تبلیغتان در اینستاگرام ۱۰۰۰ لایک داشته باشد. شما می‌توانید به یک پیج واقعی تبلیغ در اینستاگرام بدهید که عکس‌هایش واقعاً هزار لایک می‌خورد و یا می‌توانید تبلیغ خود را به یک پیج تقلبی بدهید که پست‌هایش ۲۰۰۰ لایک می‌خورد ولی ۱۰۰۰تای آن واقعی است. درنهایت تصمیم با شماست. پس اگر برایتان کیفیت تبلیغات اینستاگرامیتان مهم است، اول واقعی بودن صفحه موردنظرتان را چک کنید. به نظرتان فیک بودن یا واقعی بودن یک صفحه برای تبلیغات در اینستاگرام تأثیر دارد و یا نه مهم نیست؟

سیر تا پیاز تبلیغات در اینستاگرام
سیر تا پیاز تبلیغات در اینستاگرام

2.اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرهای همان افراد تأثیرگذار شامل هنرمندان و ورزشکاران بلاگرها و غیره هستند این افراد با توجه به محبوبیت که دارد می‌تواند مانند یک کاتالیزور فروش شمارا افزایش دهند برای کار با این افراد یا عدم این صفحه مذاکره کنید تا تبلیغ شمارا در صفحه خود انتشار دهند.

انواع اینفلوئنسر ها

  • اینفلوئنسرهای مشهور مانند هنرمندان، ورزشکاران و ..
  • اینفلوئنسرهای صنعت متنند صاحبان کارخانه‌های بزرگ و …
  • اینفلوئنسرهای رسانه‌ای مانند مجریان محبوب و …
  • تولیدکنندگان محتوا یا بلاگرها که در یک حوضه خاش تخصصی محتوا تولید می‌کنند.

انواع اینفلوئنسرها ازنظر قدرت

  • ماکرو اینفلوئنسر: افرادی که تا ده هزار فالوور دارند.
  • میکرو اینفلوئنسر: افرادی که بین ده هزارتا صد هزار فالوور دارند.
  • مگا اینفلوئنسر: افرادی که بیش از صد هزار فالوور دارند.

3.کسب‌وکارهای مکمل

یکی دیگر از راهه‌ای تبلیغات همکاری با کسب‌وکارهای مکمل است بدین معنی که تبلیغ شما در صفحاتی که ارتباط زیادی با حوزه کاری شما دارند منتشر شود. اگر به صفحات بزرگ در اینستاگرام نگاه کنید خواهید دید که بیشتر آن‌ها تخصصی هستند؛ یعنی اینکه در یک زمینه مشخص فعالیت می‌کنند. حالا اصلاً فعالیت در یک زمینه خاص چه فایده‌ای برای ما و تبلیغات ما در اینستاگرام دارد؟ تخصصی بودن یک صفحه باعث افزایش مخاطب هدف در آن صفحه اینستاگرام می‌شود. صفحه تخصصی تبلیغات را هدفمند می‌کند. شما می‌فهمید که مخاطبان تبلیغتان در کدام صفحات متمرکزشده‌اند؛ مثلاً وقتی یک صفحه در اینستاگرام فقط آموزش آشپزی می‌دهد و درباره غذاها توضیح می‌دهد، آدم‌هایی که طرفدار آشپزی هستند آن را فالو می‌کنند و همیشه پست‌هایش را می‌بینند. پس اگر شما یک رستوران تأسیس کرده‌اید یا سفارش ژله در منزلتان می‌گیرید، بهترین صفحه بزرگ در اینستاگرام برای تبلیغ شما همین صفحه آموزش آشپزی است. چرا؟ چون مخاطبین شما مشخص هستند و تبلیغ شمارا دقیقه کسانی می‌بینند که آشپزی را دوست دارند.

در اینستاگرام برای هر تخصص و کسب‌وکاری چندین پیج پرفالوور و درست‌وحسابی وجود دارد. اگر پیج‌های بزرگ و موفق موردنظر خود برای تبلیغ در اینستاگرام می‌شناسید ولی حتی کمی شک دارید، پیشنهاد می‌کنم ریسک نکنید و حتماً از تیم فعال و پشتیبانی تیم iNextPro کمک بگیرید.

4.تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

در این روش شما با پرداخت هزینه به اینستاگرام، سفارش می‌دهید تا پستی خواص را برای افراد با مشخصاتی که شما تعیین می‌کنید نمایش می‌دهد.این پست لابه‌لای پست‌ها در صفحه افراد مذکور نمایش داده می‌شود.

این روش بسیار مفید است اما به دلیل فیلتر بودن ایران توسط اینستاگرام قابلیت اجرایی ندارد.

5.نرم‌افزارهای هوشمند

این نرم‌افزارها علاوه برافزایش فالوور امکان مدیریت کامنت ها، ارسال دایرکت، ارسال استوری و … را دارند. این نرم‌افزارها در حقیقت بجای زمان بارزش صاحب کسب‌وکار فعالیت می‌کنند.

برای شروع تبلیغات باید مشخصات مشتری خود را به‌صورت کامل و شفاف بنویسند. این مشتری باید با روش‌های فوق جذب شود. فالوور های فعلی شما می‌توانند با مشتری هدف شما متفاوت باشند.

به‌عنوان‌مثال شما کیف و کفش دخترانه بفروش می‌رسانید، اما فالوور های جذب‌شده و فعلی شما اکثراً آقایان هستند. ای آمار نشان‌دهنده انتخاب کانال تبلیغات اینستاگرامی غلط بوده یا محتوای تولیدشده اشتباه می‌باشد.

سیر تا پیاز تبلیغات در اینستاگرام
سیر تا پیاز تبلیغات در اینستاگرام

6.بازاریابی و تبلیغات با دستوری

این روش اخیراً محبوبیت زیادی پیداکرده است. صفحات پربازدید نرخ جداگانه‌ای برای درج تبلیغ در استوری دارند. در این روش می‌توانید به‌صورت مستقیم در است.روی صفحه تبلیغ کنید. البته من‌بعد از بررسی‌هایی که در صفحات موفق داشته‌ایم فرمول سه استوری را به شما پیشنهاد می‌کنم. با به‌روزرسانی اینستاگرام و افزوده شدن قابلیت استوری، فضای بسیار مناسبی برای رشد و معرفی کسب‌وکارها ایجاد گردید. طبق تحقیقاتی که انجام گردیده است حدود ۷۰ درصد کاربران اینستاگرام قبل از بازدید از پست‌ها، استوری هایشان را بررسی می‌کنند و همین امر موجب شده تا تبلیغات در استوری اینستاگرام بسیار پربازدید و پربازده باشد. شما می‌توانید در استوری با مخاطبینتان کمی خودمانی‌تر و واقعی‌تر ارتباط برقرار کنید و شاید آن‌قدر به تشریفات ارسال پست و نوشتن کپشن نیازی نباشد. تنها یک عنوان خوب و تصویر جذاب، می‌تواند مخاطب شمارا به صفحه اینستاگرامتان هدایت کند و تبلیغاتی مؤثر در اینستاگرام را ایجاد کند.

استراتژی سه استوری

در این روش هم‌راستا با استراتژی‌های تیم ما، هدف افزایش میزان درگیری کاربران است. این روش بر اساس مبنای عملی طراحی‌شده است چراکه ثابت استوری چهارم افت شدیدی در تعداد بازدید دارد.

  • در استوری اول باید اعتمادسازی کرد.
  • در استوری دوم یک لطف به کاربر داده می‌شود.
  • در استوری سوم پیشنهاد اصلی ارائه می‌شود.

مثال: در استوری اول سؤال می‌پرسیم که بهترین راه افزایش فالوور چیست؟ در استوری دوم امکانات نرم‌افزار هوشمند را معرفی می‌کنیم و در استوری سوم به‌صورت سؤال از مخاطب می‌پرسیم که علاقه‌مند به استفاده از نرم‌افزار افزایش فالوور هستید؟

در این مرحله به افرادی که جواب بله داده‌اند دایرکت می‌دهیم و نرم‌افزار را به آن‌ها معرفی می‌کنیم. در این استوری می‌توان بجای اینکه سؤال مطرح کرد که اگر علاقه‌مند به استفاده از نرم‌افزار هستید صفحه را بالا بکشید.

7.بازاریابی و تبلیغات با لایو اینستاگرام

یکی از بهترین راه‌های تبلیغات در اینستاگرام است و در این روش بدون محدودیت زمانی می‌توانید با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید و این راه مناسب‌ترین راه برای ارائه CTAیا همان دعوت به اقدام است.

پیش‌نیاز استفاده از لایو اینستاگرام

  • لحن دوستانه: حتماً با لحن دوستانه با فالوورهای خود صحبت کنید.
  • آموزش: بهر است بخشی از لایو را به آموزش اختصاص دهید یا برای آموزش از لایو استفاده کنید.
  • پرسش و پاسخ: از لایو برای پرسش و پاسخ استفاده کنید. یکی از بهترین روش‌های افزایش میزان درگیری فالوورها نی باشد.
  • پشتیبانی: روش بسیار راحت برای پشتیبانی محصول یا خدمت شما همین لایو اینستاگرام است و می‌توانید برای پشتیبانی مشتریان استفاده کنید .

نکته بسیار مهم در هنگام لایو گرفتن گوشی را به‌صورت عمودی بگیرید.

در پایان این مقاله از شما انتظار می‌رود که با‌توجه به محصولتان بهترین روش برای برای تبلیغات اینستاگرامی خود پیدا کنید و از این بستر مجازی فراهم شده کمال استفاده را ببرید.

این مقاله چقدر مفید بود؟ با کلیک روی ستاره ها رتبه بده تا بدونیم چه مدل مقالاتی بنویسیم...

میانگین امتیاز / 5. تعداد آراء: