تنها ده نکته برای افزایش فروش اینترنتی وجود دارد. اگر فروش اینترنتی پایینی دارید قاطعانه به شما میگوییم دریکی از این ده مورد، راهحل خود را پیدا خواهید کرد و فروش اینترنتی شما افزایش پیدا خواهد کرد.
- در این مقاله می خوانیم:
- 1.محتوای بهتر، فروش اینترنتی آسانتر
- 2.اطلاعاتی سودمند، برای فروش اینترنتی بیشتر
- 3.ایجاد تنوع، برای افزایش فروش اینترنتی
- 4.سایت خوشساخت بسازید، تا فروش اینترنتی خود را افزایش دهید
- 5.دسترسی آسانتر، فروش اینترنتی بیشتر
- 6.آدرس بیشتر، فروش اینترنتی بهتر
- 7.تبلیغات جذابتر و فروش قطعی
- 8.ارتباط وسیعتر، فروش اینترنتی بیشتر
- 9.استفاده از قدرت تصاویر برای فروش بیشتر
- 10.هر مشتری یک تحلیلگر
در این مقاله می خوانیم:
- چگونه سایتی موثر برای فروش بیشتر داشته باشیم؟
- چگونه با کاربران سایت خود روابطی دوستانه ایجاد کنیم؟
- چگونه از سایت هایی دیگر برای فروش بیشتر کمک بگیریم؟
- چگونه از مشتریانمان نظرخواهی کنیم؟
1.محتوای بهتر، فروش اینترنتی آسانتر
برای موفقیت درفروش اینترنتی لازم است که سایتی با محتوایی جالب و حاوی اطلاعات سودمند ایجاد کنید؛ به همین علت سرمایهگذاری در حوزه تولید محتوا ضروری است. تا مطالب خوبی در اختیار مشتریان خود قرار ندهید، قادر نخواهید بود با آنها ارتباط برقرار کنید و فروش خود را بیشتر کنید. درواقع، تولید محتوایی سودمند، ارتباط مستقیمی با فروش اینترنتی دارد.
همچنین هنگام آمادهسازی محتوای سایتتان به موارد زیر، توجه کنید:
- به محتوای هر صفحه نظم دهید.
- کاری کنید دیدن سایت شما، ارزش بازدید را داشته باشد.
- اصل مطلب را بیان کنید.
2.اطلاعاتی سودمند، برای فروش اینترنتی بیشتر
رویکرد و استراتژی مورد تأیید iNextPro برای ایجاد ترافیک، ارائه اطلاعات سودمند و رایگان برای مشتریان از طریق سایت اینترنتی است. وقتی مشتریان سایتی مفید و رایگان بیابند، نشانی آن را ثبت کرده و مرتباً از آن بازدید میکنند؛ بنابراین سایتی که بازدید بیشتری دارد، فروش بیشتری هم خواهد داشت.
3.ایجاد تنوع، برای افزایش فروش اینترنتی
بهترین اتفاقی که ممکن است برای سایت شما رخ دهد، آن است که مشتریان مرتباً از آن بازدید کرده و مورداستفاده قرار دهند. برای آنکه افراد را به بازدید مکرر تشویق کنید و فروش اینترنتی خود را افزایش دهید، هرچند وقت یکبار محتوای سایت خود را تغییر دهید. ماهبهماه به شکلی متفاوت به معرفی محصولاتتان بپردازید، نکتههای هفتگی ارائه کنید، هرروز نقلقول یا گفتهای جدید بیان کنید، ایدههایی ازایندست، سایت شمارا متنوع میکنند و درنتیجه فروش اینترنتی شما افزایش پیدا میکند.
4.سایت خوشساخت بسازید، تا فروش اینترنتی خود را افزایش دهید
هنگام ایجاد سایت سه ویژگی زیر را در نظر بگیرید:
- سرعت: بازدیدکنندگان تنها 5 تا 10 ثانیه برای مشاهده سایت شما صبر میکنند.
- گرافیک: یک عکس جذاب، بهاندازه هزاران کلمه اثرگذار است.
- دسترسیپذیری: شخصی کاملاً آشنا به کامپیوتر استخدام کنید تا سایت شمارا تست کند.
انباشتن مطالبی بسیار در صفحه اول سایت، یعنی کاهش فروش اینترنتی. صفحه اول سایت را آنقدر ساده طراحی کنید که با یک نگاه بتوان مطالب آن را درک کرد، شاید بهتر باشد بیشتر از گذشته روی محتوای سایتتان متمرکز شوید. مهمترین مطلب سایت خود را مشخص کنید و آن را در مرکز و جلو قرار دهید و سایر مطالب را پشت دکمهها و مستطیلهای قابل کلیک بگذارید. هرچه دسترسی به سایت و محصولات خود را آسانتر کنید درواقع فروش اینترنتی خود را افزایش دادهاید.

5.دسترسی آسانتر، فروش اینترنتی بیشتر
نگذارید جستوجو در سایت شما حالتی بسیار پیچیده بیابد. مشتریان احتمالی باید بهراحتی بتوانند در قسمتهای مختلف سایت شما بروند. لینکها را به شکل منطقی قرار دهید و لایههای بسیار برای ایجاد نکنید، سادهتر بگوییم، خودتان به فروش اینترنتیتان کمک کنید. بسیاری از سایتها به دلیل آنکه مشتری هنگام جستوجو در آن سردرگم میشود، با دستان خودشان ترافیک بازدید سایت خود را کاهش داده و فروش اینترنتی خود را بسیار پایین میآورند. اگر خرید برای خوانندگان آسان است، شما در مسیر فروش اینترنتی درستی قرار دارید، اما اگر این کار برای مشتریان پیچیده یا دشوار است مثلاً به علت فنی بودن محصول، صرفاً از آنها بخواهید که برای اطلاعات بیشتر با شما تماس بگیرند و وقتی این کار را کردند، شما تعیین میکنید که فروش اینترنتی خود را با مشتریان تلفنیتان تا چند درصد افزایش دهید!
6.آدرس بیشتر، فروش اینترنتی بهتر
اکثر بازاریابها از این نکته ساده غفلت میکنند. هر ایمیلی که شرکت شما میفرستد باید آرم، طراحی جذاب و قابل کلیک داشته باشد که به سایت شما مرتبط میشود و نیز باید حاوی نشانی و تلفن شما برای پیگیری مشتریان باشد. اگر بخواهیم سادهتر بگوییم، شما دقیقاً باید یافتن خود را برای مشتری آسانتر کنید؛ همچنین میتوانید نشانی اینترنتیتان را روی کارتهای تبلیغاتی، پاکتها، بروشورها و رسیدها چاپ کنید.
برند شما در ذهن مشتریان هک میشود رویارویی بانام شما، لوگو، پیامهای بازاریابی و هر چیز دیگری که مردم درباره کسبوکار شما میبینند و میشنوند، حاصل بازتاب عقیده شماست به عقیده iNextPro برند است که فروش اینترنتی و درنتیجه موفقیت شمارا تضمین میکند.(به مقاله شش اصل اساسی در مدیریت برند مراجعه کنید)
7.تبلیغات جذابتر و فروش قطعی
آیا مایلید به افرادی که از طریق سایت شما تا آخر ماه بعد محصول شمارا بخرند، تخفیفی ویژه ارائه دهید؟ یا نمونهای رایگان از محصولی جدید یا کالای تشویقی، اهدا کنید؟ اگر مایلید فروش اینترنتی خود را تا حد زیادی افزایش دهید پس پیشنهادهای تبلیغاتی خود را درجایی جالبتوجه روی صفحه اصلی سایت قرار دهید و منتظر نتیجه بمانید. پیشنهادهای سادهای ازایندست به جستوجوی بیشتر سایت شما و افزایش فروش اینترنتیتان منجر میشود. آیا عبارت «به من نگو، نشانم بده» برای شما معنای خاصی ندارد؟ این عبارت وقتی ظاهر میشود که با ذکر مثال و توصیف بهتر محصول بتوان مطلب را انتقال داد، درواقع استفاده درست از این عبارت کلید موفقیت درفروش اینترنتی است.
8.ارتباط وسیعتر، فروش اینترنتی بیشتر
فروش اینترنتی بیشتر با سایتهای مشهورتر قطعی است. تبلیغات پلاکاردی خود را در سایتهای مشهوری که احتمال دارد مشتریان شما از آن بازدید کنند، قرار دهید. مشتریان احتمالی میتوانند با کلیک کردن روی آنها مستقیماً به سایت شما وارد شوند. بازاریابان این قبیل تبلیغات را طبق همان اصول تابلوهای آگهی طراحی میکنند اما اینجا اینترنت است و شما باید برای فروش اینترنتی بیشتر از طرحهای فانتزی استفاده کنید، چون تبلیغات روی کامپیوتر به چشم و گوش مشتریان نزدیکتر است.
تبلیغ شما باید طبیعی و راحت باشد. به زبان محاورهای که جنبه شخصی دارد با خوانندگان صحبت کنید، متنتان را صیقل دهید و خلاصه کنید، اصطلاحاتی شفافتر بیابید اما خشک و رسمی ننویسید.
9.استفاده از قدرت تصاویر برای فروش بیشتر
تصاویر ویدئویی را بهصورت گزینهای اختیاری روی سایت قرار دهید تا بازدیدکنندههای علاقهمند بتوانند روی کلیک کنند. اگر مخاطبان شما مصرفکنندهها هستند، فروش اینترنتی خود را با تصاویر ویدئویی و سرگرمکننده، افزایش دهید اما اگر مشتریانتان، مشاغل و فعالیتهای تجاریاند با ارائه اطلاعات مستند و مفید فروش اینترنتی خود را چند برابر کنید.
10.هر مشتری یک تحلیلگر
شرکت ارائهدهنده خدمات اینترنتی شما میتواند اطلاعات مربوط به میزان کاربری سایت شمارا ارائه و آن را به میزان کاربری هر صفحه تجزیه کند. اگر شما بدانید مشتریانتان از کدام بخش سایتتان بیشتر بازدید میکنند درواقع بهصورت غیرمستقیم فروش اینترنتی خود را افزایش دادهاید. محبوبترین قسمتهای سایت شما چه بخشهایی هستند؟ آنها را بررسی کنید تا علت جذابیتشان را بیابید و از این بازخوردها برای مفیدتر کردن سایتتان استفاده کنید. اگر به بازدیدکنندگان گوش بسپارید، مشتریان شما فروش اینترنتیتان را تا حد زیادی افزایش خواهند داد، چراکه آنها بعد از مدتی راز افزایش جذابیت سایتتان را به شما خواهند گفت. همچنین میتوانید با استفاده از یک نظام ارزشگذاری برای محصولاتتان از مشتریان تقاضای ارزشگذاری کنید.
بنابراین فروش اینترنتی بیشتر، درگرو افزایش ارتباط موثر شما با بازدیدکنندگانتان است و این شما و سایتشما هستید که تعیین میکنید، عکس العمل یک بازدیدکننده در برخورد باشما چگونه باشد.
ده نکته برای افزایش فروش اینترنتی