()

سال 2020 برخی از مبارزات نوآورانه و مبتنی بر اجتماعی، که می‌تواند الهام‌بخش بازاریابان از سراسر جهان باشد، باز کرد. در اینجا 5 کمپین بازاریابی برتر سال 2020 آورده شده است.

علاوه بر این، 65٪ از مردم پیامی را در اختیار شما قرار می‌دهند که دارای تصویری قابل‌توجه ازنظر بصری است و 61٪ از بازاریابان می‌گویند که تصاویر به‌صورت اساسی در بازاریابی موفق هستند. طراحی خوب تجارت خوب است. اما آنچه باعث طراحی خوب در تبلیغات می‌شود:

  • به‌یادماندنی بودن
  • سادگی
  • اعتبار
  • معنی و هدف

در این مقاله، نگاهی خواهیم انداخت به بهترین کمپین‌های بازاریابی سال 2020 که طراحی و پیام‌رسانی آن‌ها هیجان‌انگیز، فریبنده و ترغیب‌کننده است.

  1. کمپین بازاریابی MMB’s Toaster Swatches

کمپین تبلیغاتی چاپ خلاقانه MMB برای خط تولید توسترهای هوشمند Revolution Cooking’s R180 از نمونه‌های رنگی به‌عنوان الهام‌بخش اصلی ویژگی این محصول استفاده می‌کند: توانایی ساخت نان تست دقیقاً همان‌طور که کاربر دوست دارد.

این آگهی شامل نان تست‌های سوخته شده متفاوت است که با توجه به خوب بودن آن‌ها مرتب‌شده است، و به این واقعیت اشاره دارد که به همان اندازه که سایه‌های یک رنگ وجود دارد، می‌توان روش‌های مختلف تهیه نان تست را تهیه کرد. این تبلیغات خلاقانه نکته فروش را مشخص می‌کند: “نان تست را دقیقاً همان‌طور که دوست دارید داشته باشید”.

ماهیت چاپی این آگهی قصد خرید در فروشگاه‌ها و مجلات را دارد و مردم را به سمت فروشگاه اینترنتی تولیدکننده یا مکان‌های خرده‌فروشی سوق می‌دهد.

  1. کمپین بازاریابی McDelivery’s “Skip the Enhes”

این کمپین وعده‌های غذایی امضاشده مک‌دونالد و انبوهی از ظروف کثیف را برداشته و آن‌ها را در یک سری تبلیغات قابل‌توجه بصری ترکیب کرد. به همین منظور ظروف آشپزخانه را روی‌هم چیده و مرتب می‌کند به‌گونه‌ای که شبیه بیگ مک، سیب‌زمینی سرخ‌کرده و مک ساندی است. سه محصول مک‌دونالد که بلافاصله قابل‌شناسایی هستند.

این تبلیغات چاپی با ایجاد ظاهری جدید و متفاوت از اشیا آشنا، و به‌صورت کاملاً چشمگیر خبر از ارائه خدمات می‌دهند.

  1. کمپین بازاریابی Pantone”Create Your World

مرجع حرفه‌ای استاندارد رنگ، که پنتون است، می‌خواهد با ارائه دنیای بیگانه به دیگران و معرفی تفکر خارج از محدوده، نیروهای خلاق مردم را از بین ببرد. موسسه رنگ پنتون آبی کلاسیک را به‌عنوان رنگ سال 2020 اعلام کرد. کمپین تبلیغاتی اینستاگرام و چاپ “ایجاد دنیای خود” مخاطبان را به کشف این رنگ و رنگ‌های مختلف از طریق تنظیمات سورئال و اخروی دعوت می‌کند.

این کمپین تبلیغاتی جذاب بصری الهام گرفته از دنیای فانتزی و کلماتی بارنگ فوق‌العاده برای کاوش در افراد تولید می‌کند. تمایل مردم به ساخت جهان‌های گفته‌شده است که شبیه آن‌ها و پاسخگوی نیازهای درونی آن‌ها است.

  1. کمپین “End Ageism

این  دپارتمان خدمات معلولیت و پیری، صفحات بدون سن را با تصاویر قدرتمند نشان می‌دهد. این شامل پرتره‌های عکس از پنج چهره جوان است که دارای چشمان مسن‌تر هستند و دارای خصوصیاتی هستند که هرگز پیر نمی‌شوند:

  • شور
  • خلاقیت
  • رهبری
  • شجاعت
  • هوش

این تبلیغات به‌عنوان مناظر دیواری، بنرهای آویزان خیابان و به‌صورت نمایش دیجیتالی در ایستگاه‌های اتوبوس و ایستگاه‌های قطار ظاهر می‌شدند.

بهترین کمپین‌های بازاریابی 2020
بهترین کمپین‌های بازاریابی 2020
  1. کمپین بازاریابی Foodpanda

 این کمپین برای ارائه خدمات به مشتریان در زمان بحران COVID-19 و افزایش آگاهی از بهترین روش‌های بهداشتی، تحویل بدون تماس را معرفی می‌کند

نگرانی در مورد شیوع ویروس کرونا باعث ترغیب مردم به جلوگیری از خرید در بازارهای فیزیکی و مراجعه به تجارت الکترونیکی می‌شود.

به‌عنوان بخشی از تعهد مستمر آن‌ها در حمایت از رفاه کارمندان، شرکای خدمات و فروشندگان، این شرکت پروژه تحویل بدون تماس را آغاز کرده است. این امر به مشتریان و حامل‌ها این امکان را می‌دهد که در حین انجام مراحل تحویل راحت باشند زیرا این امر به حداقل تماس نیاز دارد. به‌محض سفارش مشتری، آن‌ها می‌توانند آن را در یک مکان توافق شده تحویل بگیرند.

این کمپین منجر به افزایش آگاهی و شهرت برند شد، زیرا Foodpanda توانست به‌سرعت پیشنهادات خود را با بحران سازگار کند و به مردم اعلام کند که آن‌ها به‌سلامتی مشتریان و کارکنان خود اهمیت می‌دهند.

  1. کمپین Thumb-Stopper Facebook

افراد با بستگان، دوستان، غریبه‌ها و مارک‌های تجاری در فیس بوک ارتباط برقرار می‌کنند. برای تنوع بخشیدن به این پیوند، فیس بوک با کمپین Thumb-Stopper روبرو شد. این‌یک ایده کوتاه ویدئویی بود که برای همه باز بود و با استقبال گسترده کاربران و سبوس مواجه شد

مردم از طریق ویدئوهای 10 ثانیه‌ای خود احساسات شادی، غم و غربت را به اشتراک گذاشتند. مارک‌ها از این فرصت استفاده کردند و پیوند خود را با پایگاه مصرف‌کننده تقویت کردند و از خود فیلم‌های خلاقانه ارائه دادند. این کمپین در هر دو جامعه B2B و B2C موردتوجه قرار گرفت.

بهترین کمپین‌های بازاریابی 2020
بهترین کمپین‌های بازاریابی 2020
  1. کمپین Coca-Cola’s Half-full

افسردگی و اضطراب زندگی را برای شما سخت می‌کنند. هنگامی‌که فهرستی از ناخوشایندترین کشورهای جهان منتشر شد، کوکاکولا تصمیم گرفت تا با روشی بین مردم شادی به وجود آورد. رومانی مرکز جذابیت بود و این کمپین بازاریابی از منفی گرایی در این کشور پیشی گرفت.

کوکاکولا از مردم خواست که داستان‌های مثبت را به اشتراک بگذارند و از جنبه‌های منفی آن غافل شوند. آن‌ها از طریق این کمپین خوش‌بینان به عزیزترین مارک نوشابه در رومانی تبدیل شدند. این یک درس زندگی برای مثبت ماندن همیشه و یک درس بازاریابی برای به نمایش گذاشتن جنبه روشن زندگی است.

چه عواملی باعث موفقیت این کمپین‌های بازاریابی می‌شود؟

نمونه‌هایی از تاریخچه مبارزات بازاریابی توسط موفق‌ترین مارک‌ها به ما می‌آموزد که چه عواملی باعث موفقیت این کمپین‌ها شده است.

عوامل تأثیرگذار بر کمپین‎ها به این نکات خلاصه می‌شوند:

  • آن‌ها ازنظر عاطفی به هم متصل می‌شوند

Nike در اواخر دهه 1980، در زمان ظهور تناسب‌اندام ، هنگامی‌که به دنبال راهی برای پیشی گرفتن از فروش Rebook بودند، با عنوان اصلی “فقط این کار را انجام دهید” ارائه داده است. این شعار کوتاه و شیرین هنوز هم‌پایه و اساس همه مبارزات آن‌ها است زیرا احساسات افراد را هنگام ورزش و انگیزه برای فراتر رفتن از محدودیت‌ها در برمی‌گیرد.

  • آن‌ها حس درگیری فردی را تقویت می‌کنند

کمپین Coca-Cola “Share a Coke” با قوطی‌ها و بطری‌های شخصی از سال 2011 آغاز شد و به‌سرعت ویروسی شد. این مارک تجاری با جلب نظر افراد و جذب اقلام موقت به‌صورت شخصی، موردتوجه مردم قرار گرفت.

  • آن‌ها صادق هستند

یک استاندارد طلایی در تبلیغات کمپین Volkswagen در سال 1960 “فکر کوچک” توسط DDB بود. این باعث تغییر دید مردم در مورد یک محصول شد و باعث شد آمریکایی‌ها برای اولین بار اتومبیل کوچک آلبانی، Beetle را خریداری کنند. آن‌ها موفق شدند زیرا آن‌ها سعی نکردند کالایی را به‌عنوان چیزی که این‌گونه نیست بفروشند.

نتیجه‌گیری

کمپین‌های بازاریابی باعث بهبود اعتبار و نام تجاری برند شما می‌شوند. شما باید در طراحی یک کمپین بازاریابی که مخاطبان شمارا در زمان مناسب مخاطب قرار می‌دهد ، پیش‌قدم باشید.

می‌توانید از این ایده‌های کمپین بازاریابی الهام بگیرید و به آن برای رشد سرمایه‌گذاری خود اهمیت دهید.

حال برای ما بگویید کدام کمپین توجه شمارا به خود جلب کرد؟

این مقاله چقدر مفید بود؟ با کلیک روی ستاره ها رتبه بده تا بدونیم چه مدل مقالاتی بنویسیم...

میانگین امتیاز / 5. تعداد آراء: