()

بهره وری در زندگی بسیار مهم است، اگر به اندازه کافی بهره وری نداشته باشید، چگونه می‌توانید کاری انجام دهید؟ آیا تا به حال مرحله ای از زندگی را پشت سر گذاشته اید که هر چقدر هم که به سختی کار می‌کنید، به نظر نمی‌رسد کاری انجام شود؟ بهره وری پایین می‌تواند به دلایل زیادی باشد، بسیاری از آنها به راحتی حل می‌شوند. در صورتی که فقط یک نفر یاد بگیرد که علل را تشخیص دهد.

“مشغول بودن لزوماً به معنای بهره وری نیست.”

منظور از بهره وری چیست؟

بهره وری مربوط به انجام کارهای بیشتر در زمان کمتری است. همانطور که اتفاق می‌افتد، هرچه استرس بیشتری داشته باشید، بهره وری شما کاهش می‌یابد. چگونه می‌توان همه کارها را در یک بازه زمانی مشخص و بدون اشتباه انجام داد؟ از این گذشته، ما فقط انسان هستیم. مهم نیست که چه کاری انجام می دهیم، همیشه زمان جلوتراز ما در حرکت است. کارهای بیشتری را در زمان کمتری انجام می‌دهید. سوال اصلی این است، چگونه؟ (در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهم)

مراحل افزایش بهره وری در محل کار

بیایید ببینیم که چگونه از طریق مراحل زیر بهره وری در محل کار را افزایش دهیم:

  1. با یک یادداشت مثبت شروع کنید

روز خود را با لبخند شروع کن. بله، من می‌دانم که شما تعداد زیادی وظیفه برای انجام دارید، اما لبخند بزنید. پنج دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید و کاری را که دوست دارید انجام دهید. این می‌تواند یک چیز کوچک مانند نوشیدن قهوه در سکوت، یا صحبت با یک عزیز باشد.

روز خود را با یادداشت مثبت شروع کنید و تفاوتی که ایجاد می‌کند را ببینید. چرا؟ هنگامی که خوشحال هستید، مغز شما ماده شیمیایی به نام دوپامین آزاد می‌کند. دوپامین مرکز پاداش مغز را کنترل می‌کند و به شما انگیزه می‌دهد تا اهداف خود را جستجو کنید. این به افزایش بهره وری در محل کار کمک می‌کند، از شر تمام افرادی که مثبت اندیشی می‌کنند، خلاص شوید. شما در زندگی به این عوامل استرس زا نیازی ندارید.

  1. اولویت بندی کنید

لیستی از وظایف‌تان تهیه کنید و آن را با توجه به اهمیت درجه بندی کنید. بیاموزید که چگونه از زمان به طور موثرتری استفاده کنید. به نظر می‌رسد دشوار نیست. تلفن همراه خود را بیرون بیاورید، تقویم را باز کنید و یک چک لیست روزانه (یا هفتگی، اگر خود شما برنامه ریزی می‌کنید) است.

داشتن یک لیست اهداف شما را مرتب تر می‌کند و می دانید که به منظور اهمیت، باید چه کاری انجام دهید. وظایفی را که به اتمام می‌رسانید بررسی کنید و من قول می‌دهم، هنگام بررسی هر کار، احساس موفقیت بیشتری خواهید کرد.

  1. به خودتان جایزه دهید

آیا کارهای مهم به موقع به پایان رسید؟ بله “به خودتان جایزه بدهید.” کفش هایی را که می‌خواستید یا حتی دسری را که دوست دارید، برای خود تهیه کنید. وقتی به خودتان پاداش دهید و در واقع منتظر انجام بقیه کارها هستید. شما شادتر خواهید بود، از این رو انگیزه بیشتری خواهید داشت.

چیزهای بی فایده

  1. اطراف خود را مرتب کنید

بسیاری از مردم این یکی را می‌دانند، اما هنوز اهمیت آن را پیدا نمی‌کنند. فضای کار خود را تمیز کنید. حروف و بسته بندی های قدیمی را که در کشوی پایین خود جمع کرده اید، دور بریزید. چیزهای بی فایده روی میز خود را جمع کنید. برای خود فضایی درست کنید که تمیز باشد و در لحظه نگاه کردن به شما سردرد ندهد. از تجربه شخصی می‌توانم بگویم که کار در یک محیط بدون سر و صدا باعث افزایش کارایی می‌شود.

تصور کنید مجبور نیستید ساعت‌ها به دنبال آن نامه مهم باشید. شما دقیقاً می‌دانید کجاست. این کار را با ایمیل های خود نیز انجام دهید. نامه های اسپم خود را مرتب کنید، ایمیل هایی را که بی فایده هستند حذف کنید. انواع مختلف ایمیل ها را به صورت جزئی تقسیم کنید و زندگی شما راحت تر خواهد شد. این به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید چگونه می‌توانید بهره وری را در محل کار افزایش دهید.

  1. استراحت کن

اکنون، این مورد را تضعیف نکنید. این مهم است. مطمئناً شما کارهای زیادی برای انجام دادن دارید و وقت کافی برای انجام آن ندارید. پس فکر می‌کنید که کارهایتان را باید بدون دریافت استراحت انجام دهید، درنتیجه این کار سطح استرس شما را افزایش می دهد، که به نوبه خود باعث کاهش بهره وری می‌شود، و کاملا نفی نقطه بدون توقف شما است. کاری را بی فکر انجام دهید.

پیاده روی کنید، یا به موسیقی گوش دهید. تلفن خود را خاموش کرده و برخی از تمرینات تنفسی را امتحان کنید. این به شما کمک می‌کند با ذهن روشن تر و ایده های جدید به وظیفه انجام شده برگردید. آن را امتحان کنید. بدانید که چگونه می‌توانید بهره وری را در محیط کار افزایش دهید و کارایی خود را بهبود ببخشید.

  1. بگو نه

ما انسان‌ها تمایل داریم که برای هر کاری که به ما محول می‌شود، “بله بگوییم.” ما می‌خواهیم همه را یک باره خشنود کنیم. این کار را متوقف کنید.

قبل از گفتن بله یا نه، این چند سوال ساده را از خود بپرسید:

  • آیا وقت کافی دارم؟
  • آیا کارهای مهمتر و پردرآمدتری برای تکمیل دارم؟
  • آیا این امر به من کمک می‌کند تا رابطه بهتری با متقاضی ایجاد کنم؟

اگر پاسخ همه این سوالات منفی است، پس ساده است. بگو نه. اگر پاسخ حتی یک سوال مثبت است، در نظر داشته باشید که عوامل مرتبط را بخاطر بسپارید.

افزایش بهره وری در محل کار
افزایش بهره وری در محل کار
  1. مراقب سلامتی خود باشید

احساس می‌کنم سلامتی در میان کارها نادیده گرفته شده ترین حوزه است. داشتن سلامتی برای انجام کار در محل کار و افزایش بهره وری در محیط کار مهم است. پیش از عزیمت به محل کار، به مدت 15 دقیقه ورزش کنید. این باعث جریان خون می‌شود و احساس بیداری و شادابی بیشتری خواهید داشت. همچنین به شما در تمرکز بیشتر کمک خواهد کرد، و ثابت شده است که جسم سالم برابر با ذهن سالم است. در طول روز خود را هیدراته نگه دارید. هر زمان که برای کار می‌نشینید یک بطری آب در کنار خود داشته باشید. به جای میان وعده خوردن غذاهای شیرین و غیر بهداشتی، که روحیه شما را پایین می‌آورد و همچنین تعداد زیادی از خطرات سلامتی را دارد، سالم بخورید.

  1. حواس پرتی را از خود دور کنید

وقت زیادی را در محل کار خود در اینستاگرام می‌گذرانید؟ بیش از حد تلویزیون تماشا می‌کنید؟ متوقفش کن ممکن است متوجه نشوید اما می‌توانید در یک ساعتی که به مرور اخبار خود می پردازید یا به تلویزیون خیره می شوید، کارهای زیادی انجام دهید. اگر نمی‌توانید در برابر نگاهی مخفیانه به اینستاگرام یا توییتر مقاومت کنید، این سایت ها را مسدود کنید. تلفن همراه خود را خاموش کنید تا کاملاً دسترسی نداشته باشید. تلویزیون خود را از برق بکشید. بدون بوق زدن مداوم تلفن و اعلان های کوبنده سایت های شبکه اجتماعی، در مدت زمان کوتاهی کارهای زیادی انجام خواهید داد. آن را امتحان کنید.

  1. قاطع باشید

من زمان زیادی را صرف تصمیم گیری های کوچک می‌کنم. ما به میزان زمانی که برای تصمیم گیری صرف می‌کنیم و سپس درباره انتخاب های خود فکر می‌کنیم، نمی‌فهمیم که آیا گزینه صحیحی بوده است یا نه؟

این کار را انجام دهید: یک قانون 90 ثانیه ای تنظیم کنید. در این 90 ثانیه تصمیمی بگیرید و تمام شد. دیگر به آن فکر نکن به جای طولانی شدن در انتخاب خود، به سراغ چیزهای دیگر بروید. این باعث صرفه جویی در وقت شما و جلوگیری از استرس می‌شود.

  1. ابتدا سنگین ترین کار خود را انجام دهید

آیا یک تماس تلفنی دارید که از آن وحشت دارید؟ صبح اول این کار را انجام دهید و آن را از لیست خود خارج کنید. هرچه که باشد، اگر آن را به روزهای بعد موکول کنید فشار بیشتری را باید تحمل کنید، این بهره‌وری شمارا کاهش می‌دهد و شما را خسته می‌کند. چرخه را بشکنید و اکنون آن را انجام دهید. شما احساس می‌کنید که یک وظیفه سنگینی در لیست وجود ندارد. شما می توانید بقیه وظایف خود را با آرامش انجام دهید.

 

 

 

این مقاله چقدر مفید بود؟ با کلیک روی ستاره ها رتبه بده تا بدونیم چه مدل مقالاتی بنویسیم...

میانگین امتیاز / 5. تعداد آراء: